خط ویژه اتوبوس تبدیل به مسیر موتورسواران شده است

درحالی‌که خط ویژه خیابان شریعتی، مخصوص اتوبوس‌هاست، موتورسیکلت‌ها در خلاف جهت ماشین‌ها از این مسیر گذر می‌کنند، این مساله باعث انتقاد مردم شده است و درعین حال پلیس هم می‌گوید، کنترل موتوری‌ها سخت است.

کرمان‌نو| این روزها اگر یک عابر پیاده بخواهد از خیابان شهید بهشتی و یا شریعتی عبور کند. باید هزاران نذرونیاز به درگاه خداوند داشته باشد، تا در خط ویژه اتوبوس به زیر چرخ موتورسیکلت ها نرود.

فرض کنید عابر پیاده ای قصد عبور از این خیابان را داشته باشد، درختان به خودی خود جلوی دید را گرفته‌اند، همین‌که فرد جلوتر می‌آید، به‌جای اینکه حواسش به ماشین‌های مسیر اصلی باشد باید مراقب موتوری‌هایی باشد که در مسیر اتوبوس، ناگهان پیدا می‌شوند. خب مابقی‌اش را خودتان تصور کنید،البته ما آن ماشین‌هایی که در این ترافیک خیابان شریعتی، از صف بیرون می‌آیند را ندید می‌گیریم.

مردم از این مساله ناراضی هستند و از ما خواستند تا پیگیر حل این مشکل باشیم.

از این رو «کرمان‌نو» به سراغ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کرمان رفت. «سرهنگ نجفی» به ما گفت: «اگرچه مأموران ما سر چهارراه‌ها و سر پست خود حضور دارند، اما کنترل موتورسیکلت‌ها کار سختی است، موتوری‌ها قدرت مانور بالایی دارند و اگر بخواهیم آن‌ها را تعقیب کنیم، ممکن است یکی از این افراد از موتور سقوط کند و دچار سانحه شود.» نجفی ادامه داد: «مأموران ما با افرادی که به این مسیر می‌آیند، برخورد می‌کنند ولی این امکان وجود ندارد که همه آن‌ها را کنترل کنند.»

این مقام مسوول ادامه داد: «در همین راستا طرحی را به شهرداری ارائه دادیم تا برای خط ویژه اتوبوس حفاظ‌‌‌ هایی لحاظ شود و امکان ورود موتورسیکلت‌ها محدود شود، اگر هم وارد شدند،نتوانند فرار کنند.»

«سرهنگ نجفی» گفت: «متاسفانه موتورسواران خود را جز رانندگان نمی‌دانند و این مربوط به بعضی از مسایل فرهنگی ما می‌شود،البته هر موتورسواری که به هر دلیل موتورش توقیف می‌شود باید قبل از آزاد شدن موتور، در کلاس‌های الزامی فرهنگ ترافیک شرکت کند.»

به گفته «نجفی»، در هیچ‌کدام از شهرهای استان برای موتورها مسیرخاصی مشخص نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=34230
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.