وعده پرداخت حقوق‌های عقب‌افتاده کارگران ارگ قدیم بم

درحالی که روز گذشته نماینده مردم بم از عقب افتادن دو ماهه حقوق کارگران ارگ قدیم بم خبر داده بود،امروز سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر پرداخت حقوق های عقب افتاده سه مجموعه ثبت جهانی شده کرمان را تا پایان ماه داد.

کرمان نو/فریدون فعالی در گفت و گو با کرمان نو می گوید: بعضی از نیروهای سازمان میراث در پایگاه های جهانی فعالیت دارند، اعتبار این پایگاه ها از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود که باید از محل اعتبارات تملک دارایی به ما ابلاغ شود و این اعتبارات در اوایل هر سال به مشکل برمی خورد.او همچنین از انجام مذاکرات برای پرداخت حقوق های عقب افتاده سه مجموعه ثبت جهانی شده کرمان تا پایان ماه خبر داد.

این مقام مسوول ارگ قدیمی بم، باغ شاهزاده کرمان و روستای صخره ای میمند را سه پایگاهی دانست که اعتبارشان باید از محل اعتبارات تملک دارایی تامین شوند.

فعالی که چندی  است بر کرسی مدیر کل میراث فرهنگی استان نشسته این مشکل را مربوط به همه استان ها تعمیم داد و گفت این قبیل مشکلات اصولا در ماه های اول سال اتفاق می افتد،دلیل آن همروند ابلاغی هزینه ها به میراث فرهنگی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان معتقد است هزینه های این سه پایگاه جهانی با 160 نفر پرسنل و کارگر  به صورت ماهانه حدود 500 میلیون تومان است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=34732
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.