صدور 148 مجوز کتاب در کرمان

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تقاضای ۱۴۸ مورد صدور مجوز کتاب توسط هیات نظارت بر چاپ این استان در ۶ ماه نخست سال ۹۸ موافقت شده است.

 به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تقاضای ۱۴۸ مورد صدور مجوز کتاب توسط هیات نظارت بر چاپ این استان در ۶ ماه نخست سال ۹۸ موافقت شده است.

محمدرضا علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۹ مورد صدور مجوز در سه ماه ابتدای امسال در حوزه دفاع مقدس، ۱۰ مورد دین و فقه، ۹ مورد کودک و نوجوان و غیره انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری ۸۰ فقره مجوز کتاب صادر شده است بیان کرد: مجوزهای صادره، ۱۸ مورد دفاع مقدس، ۱۱ مورد کودک و نوجوان، هشت مورد هنر و در سایر حوزه ها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به مشکلات افزایش قیمت و کمبود کاغذ در سال گذشته، سهیمه کاغذ یارانه ای به ناشران کرمانی اختصاص یافت که طبق ضوابط توزیع می شود.

وی تاکید کرد: کتابفروشی ها و ناشران برای رونق تولید محصولات فرهنگی می توانند از تسهیلات اختصاص داده شده از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنند.

علیزاده اظهار داشت: ۶۷ ناشر فعال در استان وجود دارد که ۱۶ نفر از آنها زن و مابقی مرد هستند و ۱۴ ناشر در شهرستان ها و مابقی در کرمان هستند و تعداد مؤلفان استان کرمان ۲۰۱ نفر شامل ۷۸ زن و ۱۲۳ مرد است.

وی با اشاره به انتشار فراخوان بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان افزود: نویسندگان، مولفان، مترجمان و ناشران در صورت تمایل ۲ نسخه از کتابهای خود را که در فاصله زمانی فروردین ۱۳۹۶ تا پایان اسفند ۱۳۹۷ به چاپ و انتشار رسیده به دبیر خانه جایزه کتاب سال استان کرمان تحویل دهند و یا ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۱۵ آبان است و محل دبیرخانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واقع شده است.

وی تاکید کرد: متقاضیان شرکت در انتخاب کتاب سال کرمان باید توجه کنند نویسنده، مترجم، مصحح و ویراستار کتاب، کرمانی و یا مقیم کرمان باشد و کتاب در مورد کرمان و توسط ناشر استانی در کرمان نیز چاپ به چاپ رسیده باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36551
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.