وضعیت نابسامان انبارهای هلال احمر استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در جلسه شورای مدیریت بحران استان در ارتباط با موجودی انبارهای هلال احمر گفت: اکنون در انبار‌های استان در همه شهرستان‌ها یک درصد کالا بیشتر موجود نیست و در زمان بروز حوادث باید در روز اول همه کمبود‌ها رفع شود.

رضا فلاح گفت: براساس اعلام جمعیت هلال احمر، در انبار‌های استان در همه شهرستان‌ها یک درصد کالا موجود است و در زمان بروز حوادث باید در روز اول همه کمبود‌ها رفع شود.

فلاح افزود: ایرادی که در زمان زلزله شهرستان کوهبنان وجود داشت این بود که آمار دقیقی از جمعیت شهرستان نداشتیم و آماری از هیچ روستایی موجود نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ایرادی که در زمان زلزله شهرستان کوهبنان وجود داشت این بود که آمار دقیقی از جمعیت شهرستان نداشتیم و متاسفانه آماری از هیچ روستایی موجود نیست.

او تصریح کرد: طرح عملیاتی را برنامه ریزی کرده ایم که براساس آن اطلاعات روستاها، دهیاران و آدرس و تلفن آن‌ها برای دسترسی و همچنین موجودی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین شهرستان‌ها باید اعلام شود که تنها شهرستان انار تاکنون این اطلاعات را به ما ارائه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: باید اراضی خالی که امکانات آب، برق، گاز و تلفن داشته باشد، مشخص شود تا در زمان موردنیاز در آن‌ها اردوگاه ایجاد شود. ضمن اینکه باید فاصله هر شهرستان به صورت محوری و جاده‌ای و امکانات شهرستان‌های معین مشخص شود.

او با تاکید بر اینکه باید در ستاد بحران و جمعیت هلال احمر این اطلاعات را داشته باشیم تا در زمان حادثه بتوانیم براین اساس کار کنیم گفت: کارت خدمات رسانی الکترونیک را به عنوان کارت پوشش حوادث طراحی کرده ایم که براساس آن و به منظور جلوگیری از دستبرد و البته سهولت دسترسی مردم در زمان حادثه امکانات توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در اواخر سال گذشته و سیل‌های اخیر مشکلی که داریم، با عشایر است که علی رغم بروز حادثه باز هم در مسیر سیل چادر خود را دایر می‌کنند.

محمود قانعی فرماندارشهرستان رودبارهم گفت: ۵ روخانه فصلی در شهر رودبار داریم که هر ساله خسارت‌هایی را به بار می‌آورد و به علت بی تدبیری، در گذشته اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه داده شده و بیش از ۱۵۰ منزل در حریم روخانه در رودبار ساخته شده که پیشنهاد داریم یک زمین در محدوده شهر در نظر گرفته شده و بنیاد مسکن تسهیلات بدهد تا این افراد بتوانند در نقطه امن ساخت و ساز کنند.

اوبا اشاره به اینکه روبار در حوزه آبریز تالاب جازموریان قرار دارد، افزود: نیازاست تدبیری اندیشیده شود تا امکانات موردنیاز توسط دستگاه‌های خدمات رسان قبل از بروز سیل و در زمان سیل ارائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37524
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.