بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی دستگاه های دولتی به شهرداری کرمان

به گفته شهردار کرمان دستگاه‌های دولتی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از بودجه مصوب شهرداری کرمان که ۵۴۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون تومان در سال 98 بوده، به این ارگان بدهی دارند.

آنطور که خبرگزاری تسنیم گزارش داده، سیدمهران عالم‌زاده در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به میزان بدهی دستگاه‌های دولتی به شهرداری گفت: این میزان بدهی به غیر از بدهی دستگاه‌های نظامی و انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در داخل شهرها به عهده شهرداری‌هاست افزود: قیمت اتوبوس از 500 میلیون تومان به 2 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی باعنوان اینکه در این شرایط امکان خرید اتوبوس جدید برای شهرداری کرمان را نداریم ادامه داد: با این وجود 30 دستگاه اتوبوس در شهر کرمان بازسازی شدند.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه لایحه بودجه 99 تقدیم مجلس شده است اظهار داشت: از فردا جلساتی در تهران برای پیگیری موارد بودجه داریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان بودجه مورد نیاز دستگاه‌های خود را بررسی کنند بیان کرد: مدیران استان اگر مواردی در بودجه وجود دارد اطلاع‌رسانی کنند تا در جلسات پیگیری کنیم.

در این جلسه رضا اشک مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، امور حقوقی و بازرسی استانداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نامه‌هایی که در سفر اخیر رئیس جمهور به دستگاه‌های استان ارسال شده اظهار داشت: به این نامه‌ها باید پاسخ قانع‌کننده داده شده و نتیجه به استانداری نیز اعلام شود.

یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی وضعیت مددجویان کمیته امداد استان خوب نیست تصریح کرد: 32 هزار نفر حامی بچه‌های یتیم در کرمان وجود دارد که عمدتا کرمانی نیستند.

وی با بیان اینکه در سال 97 مبلغ 33 میلیارد تومان و در هفت ماهه امسال 27 میلیارد تومان به بچه‌های یتیم در استان کمک شده است افزود: طرحی در استان در حال اجراست که کارمندان حامی بچه‌های یتیم شوند و پولی که کمک می‌شود مستقیم به حساب این بچه‌ها واریز شود.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های نیازمند را در دستور کار قرار بدهید که بسیار اثرگذار است عنوان کرد: در مجموع 27 هزار و 575 یتیم در استان کرمان وجود دارد که 6 هزار و 500 بچه یتیم در استان کرمان هنوز هیچ حامی ندارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38654
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.