باند دوم فرودگاه کرمان اندر خم یک کوچه

احداث باند دوم فرودگاه کرمان در راستای ایجاد ساختار و توسعه زیرساخت‌ها برای نشستن هواپیماهای پهن‌پیکر از نوع بوینگ ۷۴۵ و یا هواپیماهای رده ۳۵۰، با طول ۳هزار و ۸۶۰ متر و عرض ۶۰ متر در دی‌ماه ۹۶ آغاز شد. اما حالا پس از ۲ سال و بعد از تعیین تاریخ‌های مختلف افتتاح، همچنان در کش و قوس تهیه قیر است.

۱۹ دی‌ماه ۹۶ استاندار وقت کرمان در آئین آغاز عملیات احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی کرمان گفت: «ترمیم باند فعلی و باند دوم فرودگاه بین‌المللی کرمان ظرف مدت هفت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید» اما در ۱۰ اسفندماه ۹۶ زمان افتتاح این پروژه پایان شهریورماه ۹۷ اعلام شد و سپس در سال ۹۸ مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه زمان بهره‌برداری آن را آبان‌ماه ۹۸ اعلام کرد که این تاریخ هم رسید اما خبری از افتتاح باند دوم فرودگاه کرمان نشد.

حال علی قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت باند دوم فرودگاه کرمان گفت: این باند در حال حاضر ۸۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کارگاه احداث این پروژه فعال است.

وی در زمینه میزان اعتبار صرف شده برای ساخت این باند، اظهار کرد: تاکنون ۵۸ میلیارد تومان برای احداث باند دوم فرودگاه کرمان هزینه شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در مردادماه سال ۹۹ این پروژه به افتتاح برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان علت اصلی تاخیر راه اندازی پروژه باند دوم فرودگاه را مشکل قیر دانست و بیان کرد: عدم امکان تامین قیر باعث تاخیر این پروژه شده است.

وی با بیان این مطلب که اگر قیر مورد نیاز تامین شود، به دلیل آنکه در فصل سرما و بارندگی هستیم و امکان آسفالت‌ریزی باند فرودگاه وجود ندارد، پیش‌بینی می‌شود این پروژه در تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد ادامه داد: هم قیمت قیر افزایش یافته و هم با کمبود قیر در کشور روبرو هستیم و این مشکل نیز فقط مختص استان کرمان و این پروژه نیست بلکه همه استان‌های کشور با آن مواجه هستند.

قاسم‌زاده با اشاره به قرارگیری قیر در بورس تصریح کرد: ما به دنبال قیر رایگان نیستیم و هزینه قیر را پرداخت می‌کنیم اما چون کمبود قیر داریم و در بورس نیز قرار گرفته، لذا قیمت آن افزایش پیدا کرده و این مسایل روی پروژه‌ها تاثیرگذار شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به پروژه طرح توسعه سالن‌های ترمینال داخلی فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان نیز به ایسنا گفت: این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴ درصد از برنامه زمان‌بندی جلوتر است.

وی از بهره‌برداری این پروژه در مردادماه سال ۹۹ خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای احداث طرح توسعه سالن‌های ترمینال داخلی ۳۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=39011
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.