ادامه ماجرای بحث در شورای شهر کرمان | شهردار کرمان: نگاه سیاسی باعث آسیب رساندن به شهر می‌شود

شهردار کرمان در واکنش به صحبت های حاشیه ای که بعد از بحثش با عضو شورای شهر کرمان مطرح شد، گفت: برخی اوقات نگاه سیاسی باعث آسیب رساندن به شهر می‌شود.

غریب به یک هفته است که از بگو مگوی شهردار کرمان با مویدی عضو شورای شهر کرمان می گذرد.

«کرمان نو» در اینباره با مویدی عضو شورای شهر کرمان و عالم زاده شهردار کرمان گفت و گو کرد.

مویدی در رابطه به موضوع گفته بود که من از حق مردم دفاع کردم و شهرداری نباید عوارض را به این میزان افزایش دهد.

او مدعی است شهرداری بر خلاف ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها که بر اساس آن نباید از زمین های زیر ۵۰۰ متر عوارض دریافت کند، عمل می کند.

مویدی به صراحت گفت: من به عنوان عضو شورای شهر کرمان، به همین دلایل از شهرداری به دیوان شکایت کردم تا ابطال مصوبه را بگیرم.

و اما عکس العمل و اظهار نظر های امروز شهردار کرمان را در رابطه با بخشی از صحبت های این عضو شورای شهر

هم‌سو نبودن نوع نگاه‌ها یکی از مشکلات امور شهری  است

شهردار کرمان گفت: متاسفانه اگر کسی بخواهد کاری برای این شهر انجام دهد، به هر شکلی سعی می‌کنند او را از صحنه خارج کنند که این موضوع درست نیست و در نهایت شهر و مردم ضرر می کنند.

ایسنا گزارش داده؛ مهران عالم‌زاده هم‌سو نبودن نوع نگاه‌ها را یکی از مشکلات امور شهری برشمرد.

وی در خصوص اظهارات برخی از اعضای شورای شهر کرمان درباره عدم نظارت بر کار شهرداری کرمان عنوان کرد: شهرداری‌های سراسر استان و کشور موظف به دادن صورتحساب به ذینفع هستند و در صورت عدم اقدام مناسب با خاطیان برخورد می شود.

وی ادامه داد: ما نیز به بازرسی شهرداری اعلام کردیم که براین امر نظارت ویژه داشته باشند.

وی در پاسخ به این ادعا که «شهرداری میلیون‌ها تومان پول از مردم می‌گیرد و صورتحسابی به آنها نمی‌دهد» گفت: نمی‌توان کل این موضوع را انکار کنیم اما حداقل می‌دانم که ۱۰ درصد این مشکل وجود دارد.

او به صراحت گفت:  تعداد محدودی از مراجعه کنندگان شهرداری کرمان برگ صورتحساب دریافت نکرده‌اند اما باید عنوان کنم که در دوره‌های قبلی که خود بنده نیز یکی از مراجعه کنندگان شهرداری بودم، صورتحسابی جهت پرداختی های صورت گرفته به شهرداری به بنده داده نمی‌شد، اما در مجموع رسانه‌ها می‌توانند نظرسنجی از مراجعه کنندگان انجام دهند که وضعیت کنونی شهرداری نسبت به دوره های قبل بهتر شده است یا خیر؟

عالم زاده ادامه داد: اعلام می کنیم که اگر شخصی به شهرداری مراجعه و بابت پولی که از آنها گرفته می‌شود، برگ محاسبات به آنها داده نشد می‌توانند مبلغ مورد نظر را پرداخت نکنند و به شهرداری کل مراجعه تا با شهردار و پرسنل ذی ربط آن منطقه برخورد قانونی صورت گیرد.

شهردار کرمان در خصوص اظهار نظری که پرسنل غیرمتخصص شهردار در مسندهای مهم شهرداری گمارده شده اند نیز بیان کرد: به نظر بنده اکنون متخصص ترین افراد در جایگاه خودشان در شهرداری کرمان در حال خدمت به مردم هستند و افرادی که این ادعا را دارند مصداقی عنوان کرده و به کلی گویی بسنده نکنند.

عالم‌زاده با بیان این مطلب که ما افرادی در شهرداری داریم که تخصص دارند اما متعهد نیستند، ادامه داد: از اعضای شورای شهر می خواهم که اگر فرد متخصص و متعهدی در شهرداری بوده که در این دوره کنار گذاشته شده باشد حتما به بنده اعلام کنند تا با مدیری که چنین اقدامی انجام داده برخورد کنم.

وی درباره افزایش ۱۰ برابری تعرفه‌های عوارض شهری در کرمان، گفت: اصلا نباید چند برابری افزایش تعرفه ها مدنظر قرارداد.

شهردار کرمان می گوید: مهم این است که ما در شهر کرمان عوارض را براساس قیمت زمین و هزینه‌های ساختمانی درست پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته به اشتباهات رسیدگی و توجه نشده بود افزود: اگر مردم خواهان ادامه اشتباهات قبل بودند حتما شورای شهری قبلی رای می‌آورد و اکنون بر مسند شورای شهر تکیه زده بودند.

او تصریح کرد: مردم شورای جدید را انتخاب کردند تا اصلاحات انجام دهد و ما نیز اصلاحات را به شورای شهر پیشنهاد و در شورا تصویب می کنیم.

درآمد شهرداری شیراز ۱۰ برابر شهرداری کرمان است

عالم زاده بیان کرد: اگر به دنبال این هستیم که شهر کرمان همانند شهر شیراز به درآمد خوبی دست پیدا کند (مساحت شهر کرمان و شیراز یکی است اما درآمد شهرداری شیراز ۱۰ برابر شهرداری کرمان است)باید دست به اصلاحات بزنیم.

وی گفت: سوال اینجاست که چرا درآمد شهرداری یزد یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده این درحالی است که یزد یکی از شهرهای تابعه استان کرمان بوده است؟

وی با طرح این سوال که اگر از مردم پول نگیریم و به آنها نیز خدمت نکنیم، خوب است؟ تصریح کرد: فاز ۳ شهرک الغدیر که متعلق به کارکنان شهرداری است ۲۷ سال آسفالت نشده است. چرا باید مردم این منطقه ۲۷ سال در خاک زندگی کنند و هر زمستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند؟ منطقه سرآسیاب چه زمانی است که به شهر کرمان اضافه شده چرا باید وضعیت معابر آن اینگونه باشد؟ شهرک صنعتی، بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای و … چرا باید وضعیت معابر نامناسبی داشته باشند؟

عالم‌زاده گفت: در مجموع صحبت بنده این است که باید اصلاح ساختار انجام دهیم و اصلاح ساختار نیز در گرو شناسایی نقاط ضعف است.

شهردار کرمان بر انتقادپذیر بودن مسوولین تاکید کرد و افزود:

آیا پروژه آزادی یا پروژه تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر مشکل مردم کرمان را در ترافیک حل کرد؟

اگر این دو پروژه خوب عمل نکرده، دوستان باید اشتباه خود را پذیرفته و از مردم عذرخواهی کنند و اگر خوب است چرا از آن دفاع نمی‌کنند؟

وی به صراحت گفت: حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از پول مردم شهر برای این دو پروژه هزینه شده است و مشکلی از ترافیک این شهر را حل نکرده است.

عالم زاده عنوان کرد: بنده از این پروژه‌ها انتقاد دارم و اگر انتقاد نکنم (چون از بنده ناراحت می‌شوند) وظیفه شهردار بودن خود را به درستی انجام نداده‌ام چه بسا کارهای بنده نیز مورد انتقاد خیلی‌ها باشد که باید انتقادات بیان تا اگر مسیری اشتباهی را طی می‌کنیم، اصلاح نماییم.

شهردار کرمان بر لزوم منصف بودن انتقادات تاکید کرد و ادامه داد:

 اگر شهرداری خوب عمل نمی‌کند او را عزل کنید و اگر شهرداری نیز خوب است او را حمایت کنیم تا با توان بیشتر کار انجام دهد.

درگیری آخرین جلسه شورای شهر سو تفاهم بود

روز گذشته نیز 5 بهمن ماه رییس شورای شهر کرمان در رابطه با درگیری پیش آمده در آخرین جلسه شورای شهر میان برخی اعضای شورا گفته بود: دعوایی مطرح نبود بلکه یک بگو مگویی با تن صدای کمی بلند بود.

محمد فرشاد در ادامه گفته است که این موضوع نیز صرفا به دلیل اختلاف نظر در خصوص لوایح درآمدی بین شهردار و برخی از اعضای شورا بود.

وی به صراحت گفت: تعرفه برخی لوایح باید در دوره‌های قبل طبق قانون افزایش پیدا می‌کردند که این روند افزایشی طی نشده بود، لذا برخی از اعضای این شورا که در دوره های قبلی شورای شهر نیز حضور داشتند، می خواستند از این موضوع دفاع کنند که مقداری صدایشان بلند شد.

فرشاد عنوان کرده: افزایش‌ تعرفه ها صرفا براساس قانون و ضوابط بوده و اگر شورای شهر مصوبه‌ای خلاف قانون را تصویب کند در کمیته انطباق تصویب نمی شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41163
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.