حادثه کرمان؛ وزیر دفاع: دیه به شهدا تعلق نمی‌گیرد| باید پیگیری کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با جان باختگان مراسم شهدا مقاومت گفته شهید محسوب شدن این افراد یک مشکل حقوقی دارد.

امیر سرتیپ “امیر حاتمی” ظهر امروز ۱۵ بهمن ماه در دیدار با خانواده جان باختگان تشییع شهدا جبهه مقاومت گفت: دنیا محل امتحان است و همه ما در حال امتحان الهی هستیم و این اتفاق از امتحانات سخت این دنیا است.

وی با بیان اینکه کار مهمی را سردار سلیمانی انجام داد اما کار مهمتر را ملت ایران در مراسم تشییع پیکر این شهید عزیز انجام دادند، ادامه داد: عزیزانی که در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی بودند با نیت خالص به تشییع قهرمان مبارزه با تروریست رفتند.

امیر سرتیپ حاتمی در خصوص محسوب شدن یا نشدن جان باختگان تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت به عنوان «شهید» اظهار کرد: شهید محسوب شدن از یک جنبه دارای بحث قانونی است و یک از سمت در نزد خداوند متعال است و بدانید که این عزیزان نزد خداوند شهید محسوب می شوند اما بنده با تمام وجود پیگیری این موضوع هستم که بتوانیم نام این عزیزان را در بین شهدای قرار دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: شهید محسوب شدن این افراد یک مشکل حقوقی دارد که در این راستا یک تیم حقوقی را مامور پیگیری این موضوع خواهیم کرد ضمن آنکه مقام معظم رهبری بیشتر از همه ما می خواهند که بیشترین کمک به این عزیزان شود اما در مجموع تلاش داریم که یک کار قانونی محکمی روی این موضوع انجام دهیم.

 

افرادی که شهید محسوب می شوند دیه به آنها تعلق نمی گیرد

 

امیر سرتیپ حاتمی درباره این موضوع مطرح شده که دیه کامل به جان باختگان این مراسم داده نمی شود؛ عنوان کرد: موضوع دیه آسان تر از محسوب کردن آنها به عنوان شهید است اما باید یکی از این موارد پیگیری کنیم زیرا افرادی که شهید محسوب می شوند دیه به آنها تعلق نمی گیرد. لذا اولویت ما پیگیری شهید بودن این عزیزان است و بدانید که همه ملت ایران پشت بازماندگان این حادثه هستند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ امیرحاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه برنامه ها با حضور در منزل «فاطمه، سکینه مقصودی» و «الهه وهانیه خواجه» از جانباختگان حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی با خانواده این بزرگواران دیدار کرد.

براساس این گزارش در این دیدار نیز نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس بیش از ۲۰۰ نفر به دفتر مقام معظم رهبری نامه فرستادند که این جانباختگان جزء شهدا محسوب شوند.

محمدرضا پورابراهیمی به تشریح اقدامات صورت گرفته در استان نیز پرداخت و در ادامه از وزیر دفاع درخواست کرد: انتظار داریم وزیر دفاع به این موضوع ورود پیدا کنند تا این افراد جزء شهدا محسوب شوند و خواهش داریم این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: این موضوع در شورای انقلاب فرهنگی قبل از دستور مطرح شد و قرار شد رییس جمهور به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هماهنگی با بیمه برای بحث دیه جانباختگان مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان نیز گفت: پیام و مطالبه مردم استان کرمان این است که این افراد جز شهدا محسوب شوند؛ زیرا، این افراد برای رضای خدا و انقلاب آمدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.