راه ارتباطی همه‌ی روستا‌ها در مناطق سیل زده باز است

معاون عمرانی استاندار از باز بودن راه ارتباطی تمامی روستا‌ها در جنوب استان که دچار سیل شده بودند خبر داد.

مصطفی آیت اللهی موسوی  گفت: بروز سیل سبب بسته شدن راه ارتباطی ۲۱۰ روستا در منطقه سیل زده جنوب استان کرمان شد که  راهداری در همان ساعات اولیه  مسیر‌ها را باز کردند و امکان دسترسی و امدادرسانی به مناطق ایجاد شد.

او ادامه داد: برق ۲۱۰ روستا و آب ۱۶۸ روستا نیز دچار مشکل شده بود.

وی افزود: در مدت دو روز مسئله آب و برق این مناطق حل شد و نگرانی‌هایی که به دلیل فاضلاب شهری وجود داشت و امروز شاهد فعالیت و آغاز به کار ماشین لجن کش در این منطقه هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان موسوی گفت: پس از بازگشایی راه‌ها نیرو‌های امدادی کار امداد رسانی و کمک به مردم منطقه سیل زده را آغاز کردند.

او افزود: سپاه و نیرو‌های جهادی نیز با توان خوب به میدان آمدند و علاوه بر امدادرسانی کار ترمیم سیل بند‌ها را در منطقه انجام دادند.

معاون عمرانی استاندار گفت: یکی از مشکلات ما منازل مردم این منطقه بود که بعضی به تعمیر و بعضی به بازسازی نیاز داشتند.

او اظهار کرد: بلافاصله پس از پایان بارش‌ها همکاران ما در بنیاد مسکن وارد عمل شدند و عملیات شناسایی و ارزیابی آغاز شد.

وی افزود:  ۳۰۰ واحد برای تعمیر و ۲۰۰ واحد برای نوسازی در دستور کار قرار گرفت که تامین اعتبار شدند.

موسوی اضافه کرد: بخشی از این اعتبار به صورت معیشتی، بخشی به صورت بلاعوض و بخشی به صورت تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: امروز ساخت اولین واحد مسکونی در منطقه زهکلوت کلنگ زنی شد.

او گفت: علاوه بر آنکه بخشی از هزینه معیشتی به حساب سرپرست خانوار واریز شده عملیات اجرایی واحد‌های تعمیری نیز آغاز شده است.

او از شهرداران خواست برای بالادست شهر‌های زهکلوت، رودبار و شهر‌های اطراف که ممکن است بارندگی سبب ورود آب به شهر شود مشکلات و موانعی همچون تصرف شدن پل‌ها و زمین‌های خروجی پل‌ها که مورد کشاورزی قرار گرفته را شناسایی و در صورت نیاز از طریق مراجع قانونی پیگیری و رفع شود.

موسوی بیان داشت: ساخت ۳ سیل بند در بالای منطقه زهکلوت که توسط منابع طبیعی آغاز شده است باید هرچه سریعتر به اتمام برسد که تاکنون یک سیل بند تمام شده و یکی هم در دست اجراست.

او افزود: ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از طریق شهرداری‌های استان به منطقه اعزام شد علاوه بر آن بیش از ۲۰ ماشین آلات سنگین از استان هرمزگان، ۱۹ ماشین آلات سنگین از سپاه‌ها و در ۶۸ خودرو از راهداری و راه و شهرسازی استان یزد به این منطقه فرستاده شد.

معاون عمرانی استاندار گفت: در سیل جنوب استان همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان حضور داشتند و هم‌دل کار امدادرسانی را انجام دادند و هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی تا پایان رفع نگرانی ومشکلات مردم این منطقه را تخلیه نمی‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.