ثبت نام کلاس اولی‌ها در کرمان از اول خرداد آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد سال جاری آغاز می‌شود و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد.

احمد اسکندری نسب در نخستین نشست ستاد ثبت نام دانش آموزی افزود: ثبت نام پایه هفتم از اول تا ۱۴ تیر و ثبت نام پایه دهم از پنجم تا ۲۱ تیرماه سال جاری انجام می شود.

وی ضمن تاکید بر حفظ کرامت انسانی اولیای دانش آموزان اظهار داشت: رعایت اصل تکریم و حفظ احترام خانواده ها در فرآیند ثبت نام دانش آموزان ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت و حساسیت فرایند ثبت نام دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: تراکم دانش آموزی در شهر کرمان و بعضی از شهرستان ها زیاد است به نحوی که حتی در مدارس غیردولتی گاهی با مشکل ثبت نام مواجه هستیم.

وی افزود: گاهی مشاهده می شود خانواده ای ماه ها درگیر ثبت نام فرزندش است که این موضوع موجب بدبینی خانواده ها به نظام تعلیم و تربیت می شود.

او اضافه کرد: باید تلاش شود تا با یک برخورد نادرست از سوی یکی از عوامل ثبت نام، تلاش های بی وقفه فرهنگیان استان کرمان کم رنگ نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تنها شهریه مجاز برای ثبت نام در مدارس دولتی  که کادر مدرسه می توانند دریافت کنند، هزینه کتاب، بیمه و برخی موارد ضروری دیگر است که برای دریافت آن هم مسئولان مدرسه باید سعه صدر و صبر داشته باشند.

اسکندری نسب با تاکید بر ممنوعیت دریافت وجه نقدی از اولیای دانش آموزان، خاطر نشان کرد: در همه مدارس به ویژه مدارس غیر دولتی باید حتما خدمات ارائه شده به دانش آموزان، با مشخص شدن میزان شهریه، شفاف سازی شود و در معرض دید اولیای دانش آموزان قرار گیرد تا سوتفاهمی در این زمینه پیش نیاد.

وی از اعضای ستاد ثبت نام دانش آموزان، خواستار لحاظ کردن تغییرات و بازنگری در زمینه محدوده کروکی محل سکونت دانش آموزان در فرآیند ثبت نام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49572
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.