وزارت آموزش و پرورش با تصمیم کرمان موافقت نکرد


امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

علیرغم پیشنهاد و‌ پیگیری مسوولان کرمانی برای برگزاری آنلاین امتحانات در دو ‌پایه نهم و دوازدهم، وزارت آموزش و پرورش بر برگزاری امتحانات در این دو پایه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امتحانات پایه نهم از ششم خرداد ماه به‌صورت حضوری در کرمان برگزار می‌شود.

احمد اسکندری‌نسب با بیان این‌که از ۲۷ اردیبهشت ماه مدارس استان برای رفع اشکال، بازگشایی شده‌اند، بیان کرد: «حضور در کلاس‌ها کاملا اختیاری بود، در این شرایط سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و همچنین آموزش اصولی دانش‌آموزان با رعایت نکات بهداشتی در زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس، از اولویت‌های مهم و اصلی آموزش و پرورش بوده است».

وی افزود: «ثبت‌نام برای مقطع دبستان از اول خرداد ماه آغاز شده است و برای مقطع دبیرستان، والدین می‌توانند از طریق سایت مدارس و یا به‌صورت حضوری و رعایت نوبت‌دهی برای جلوگیری از شلوغی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از اول تیر ماه اقدام کنند».

اسکندری‌نسب با اشاره به این‌که امتحانات پایه نهم در مدارس کرمان به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، ادامه داد: «با توجه به نامه‌نویسی‌ها و پیگیری‌های انجام شده به ستاد ملی کرونا، به احتمال زیاد مدارس جنوب استان به‌صورت غیرحضوری امتحانات پایه نهم را برگزار خواهند کرد».
وی اضافه کرد: «این امتحانات از ششم خرداد ماه آغاز می‌شوند و در مدارسی که بنا بر برگزاری حضوری امتحانات است، با رعایت فاصله‌گذاری خواهد شد وبا رعایت همه‌ی موازین بهداشتی، محل امتحانات به‌صورت مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند».

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این‌که امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد، گفت: «خدمات حضوری به دانش‌آموزان این پایه تحصیلی فقط تا دهم خرداد ماه، ارائه خواهد شد».

وی افزود: «الزام است در پایه تحصیلی نهم به‌دلیل داشتن هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، و در پایه دوازدهم هم به‌دلیل نهایی بودن، امتحانات به‌صورت حضوری باشند و شیوه‌ی برگزاری امتحانات سایر پایه‌ها، بنا به تصمیم شورای هر مدرسه ارزیابی و برگزار خواهند شد».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49979
1 نظر
  1. محمد مهدی می گوید

    اولویت اول در مورد دانش آموزان حفظ سلامت آنان میباشد زیرا این دانش آموزان سرمایه های ملی و آینده داران کشور عزیز اسلامی هستند .در میان دانش آموزان مدارس مختلف ممکن است خانواده هاو دانش آموزانی باشد که به این بیماری (کووید19 )مبتلا باشند و همین یک دانش آموز کافی است تا همه دانش آموزان آن مدرسه بیمار شوند و این خود یک خطر بسیار جدی است.بنابر این بهتر است که در استان کرمان که وضعیت خوبی را شامل نمی باشد امتحانات حداقل در پایه نهم به صورت غیر حضوری برگزار شوند.باتشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.