اجباری شدن استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان مسافربری برون شهری استان

رئيس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمان از اجباری شدن استفاده از ماسک و دستکش يكبارمصرف در ناوگان مسافربري برون شهري استان كرمان خبر داد.

مهدي حسيني نسب رئيس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با اعلام اين خبر گفت: تمامي  شركت ها و موسسات حمل ونقل جاده اي موظف به رعايت پروتكل هاي بهداشتي پيشگيري و مبارزه با ويروس كرونا هستند، لذا تخطي و يا كوتاهي در اين زمينه تخلف حمل و نقلي محسوب شده و تخلف آنها از طريق كميسيون هاي ماده 11 و 12 پيگيري خواهد شد.

مهندس حسيني نسب تصريح كرد: جلسات آموزشی متعددی برای شرکت‌های حمل و نقل جاده اي برگزار شده است و علاوه بر نصب تعداد كثيري بنر و اطلاعیه بهداشتی، دستورالعمل هاي مرتبط با اين امر تهيه و در اختيار شركتها و رانندگان قرار گرفته است،

وي افزود: ناوگان مسافربری استان طبق پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی بصورت مداوم، قبل و بعد از هر سفر، توسط رانندگان و مالكان اتوبوس ها براساس استاندارد هاي وزارت بهداشت ضد عفونی می‌شوند.

حسيني نسب با بيان اين مطلب كه بر روي تمام بليط ها، پيامي مبنی بر الزام استفاده از ماسک و دستکش درج شده افزود: ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و خودروهای سواری عمومی را کاهش داده‌ایم و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رانندگان سواري كرايه در صندلی جلو یک نفر و در صندلی عقب فقط 2 نفر مسافر سوار نموده و با ظرفیت سه سرنشین طی مسیر کنند.

وي با بيان اين مطلب كه در حال حاضر تعداد 110 شركت و موسسه حمل نقل مسافربري جاده اي در استان كرمان فعاليت مي نمايند گفت:  از اين تعداد 85 شركت و موسسه اتوبوسي و تعداد 35 شركت حمل ونقل سواری كار جابجايي مسافران استان را انجام ميدهند.

وی در پايان با بیان اینکه سامانه پيامكي 10000341  برای ثبت شکایات مردم فراهم شده است افزود: اين سامانه به صورت روزانه پایش وپيامك هاي مردمي مورد بررسي قرار مي گيرند لذا در صورت نیاز برخورد لازم با شركت ها و رانندگان در كميسيون هاي ماده 11 و ماده 12 به عمل مي آيد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.