بی رغبتی تجار کرمانی به روابط تجاری با افغانستان

به گزارش « کرمان نو» رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان می گوید: ظرف چند سال گذشته تلاش های زیادی برای افزایش تجارت بین کرمان و افغانستان از وی دو طرف انجام شده اما آنطور که پیداست کرمانی ها علاقه زیادی به حضور در بازار افغانستان ندارند.

عبدالمتین قلندری در نشست اتاق بازرگانی ایران و افغانستان افزود: چند سال است که بازار مصرفی افغانستان در دسترس ایرانیان قرار دارد اما سهم بازارگانان کرمانی با وجود باز بودن درهای بازار این کشور به روی آنها، از این بازار ناچیز است که دلایل آن باید بررسی شود.

وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین اتاق غزنی و کرمان امضا شده خواستار این بودیم تا روابط تجاری بین دو استان بیشتر شود اما شیوع کرونا موجب شد که محدودیت های صادراتی و وارداتی ایجاد شود.

قلندی اضافه کرد: هم اکنون اکثر مشکلات تجارت ایران و افغانستان بخصوص در مسائل گمرکی، تعرفه های صادراتی، سرمایه گذاری ها، اخذ ویزا و صرافی ها برطرف شده و موارد دیگر نیز در دست بررسی و پیگیری است.

این مسوول ادامه داد: فرصت های زیادی در استان کرمان وجود دارد که لازم است افغانستان در دو حوزه محصولات کشاورزی و محصولات معدنی به ویژه فولاد، بهتر و موثرتر از پیش از این فرصت ها استفاده کند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان بر ضرورت تشکیل اتاق مشترک بین ایران و افغانستان تاکید و افزود: این مساله از مهم ترین مسائل به شمار می رود. البته در تهران اتاق راه اندازی شده اما در افغانستان هنوز نه که لازم است این مساله هر چه زودتر پیگیری شود.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54138
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.