رشد درصد قبولی و میانگین نمرات پایه نظری در کرونا

به گفته رئیس اداره آموزش متوسطه در شاخه نظری، پایه دوازدهم درصد قبولی از ۸۱.۹۳درصد در خرداد ۹۸ به ۸۳.۲۴ درصد در خرداد ۹۹ افزایش داشته است و میانگین نمرات نیز از ۱۲.۰۲ به ۱۲.۲۱ افزایش داشته است.

قریب به ۵ماه از سال تحصیلی گذشته بود که با آمدن کرونا کلیه حساب و کتاب ها به هم ریخت و آموزش برای اولین بار از شیوه حضوری به شیوه غیر حضوری تغییر جهت داد. شیوه آموزشی که اگر چه در ابتدای راه نقص های سیستم آموزش را یکی از پس ازدیگری آشکار کرد و چشم انداز تیره و تاری از وضعیت آموزش رو به روی والدین و حتی معلمان قرار داد؛اما حال به گفته معاون آموزش متوسطه در پایه دوازدهم نه تنها افت تحصیلی بروز نکرده بلکه شاهد افزایش میانگین نمره قبولی و افزایش درصد قبولی بوده ایم.
علی صباحی، رئیس اداره آموزش متوسطه( دوره دوم) آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد از مباحث سال گذشته به صورت حضوری تدریس شده بود، به کرمان نو می گوید: تنها ۲۰ الی ۲۵درصد از آموزش در سال گذشته به صورت غیر حضوری برگزار شد و در کنار این موضوع کلاس های رفع اشکال نیز برگزار شدند و این تدابیر منجر شد تا ما مشکل جدی در سال گذشته نداشته باشیم.
علی صباحی ادامه می دهد:معدل نمرات یک رشد حداقلی نسبت به سال قبلش داشته است و درصد قبولی نیز شرایط خوبی داشته است که این موضوع حاکی از این امر است که آموزش ما آسیب چندانی ندیده است.
به گفته صباحی در شاخه نظری، پایه دوازدهم درصد قبولی از ۸۱.۹۳درصد در خرداد ۹۸ به ۸۳.۲۴ درصد در خرداد ۹۹ افزایش داشته است و میانگین نمرات نیز از ۱۲.۰۲ به ۱۲.۲۱ افزایش داشته است.
او در پاسخ به این شائبه که در هنگام آزمون های کلاسی والدین به جای بچه ها امتحان می دادند و یا استفاده از تقلب در بین دانش آموزان رواج داشته است، می گوید:مبنای ارزیابی ما اتحانات نهایی بوده است که به صورت حضوری و با نظارت کامل انجام شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55536
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.