برگزاری مراسم اربعین در جوار مرقد سردار سلیمانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری مراسم اربعین امسال در جوار مرقد سردار شهید سلیمانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در ایام اربعین برنامه‌هایی در استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون راه اندازی موکب ها، طرح‌های ابتکاری و برنامه‌های شاخصی در سطح استان برگزار می‌شود.

او افزود: به طور کلی در حال ارتباط گیری و رایزنی با ستاد ملی کرونا در خصوص برگزاری یا برگزارنشدن پیاده روی اربعین هستیم و متناسب با آن به صورت دقیق‌تر کم و کیف برنامه‌ها مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه اهدای نذورات در موکب‌ها ممنوع است، اما در کنار آن می‌تواند از طرح‌های دیگری همچون ماشین نویسی، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه، بهره ببرند، اظهار داشت: برنامه‌های شاخصی نیز در سطح استان برگزار می‌شود که در شهر کرمان می‌توان به برگزاری اربعین در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد سردار شهید سلیمانی و همچنین مسجد امام اشاره کرد که در آن از سخنرانی شخصیت‌هایی همچون آیت الله حسینی اراکی و آیت الله خاتمی نیز استفاده می‌شود.

او با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، هیات‌های مذهبی ۸۵ درصد از دستورالعمل‌های بهداشتی را در ایام محرم رعایت کرده اند، بیان کرد: امسال نیز برگزارکنندگان مراسمات محرم احساس رضایت داشتند و سطح کیفی برنامه‌ها (سخنرانی‌ها و روضه خوانی‌ها) نیز دارای کیفیت بالاتری بودند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55700
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.