یکی از کارشناسان و فعالان بخش گردشگری در این رابطه میگوید که ایرلاین های دیگری(ایران ایر و آسمان) قبل از ماهان در کرمان فعالیت میکردند اما به دلایلی از صحنه رقابت با ماهان خارج شدند.مهمترین علت گران بودن نرخ پروازهای ماهان نبود رقیب در این عرصه میباشد ولی اگر رقبای دیگری هم وجود داشت قاعدتا قیمتها پایین می آمد و کیفیت خدمات افزایش می یافت.
او مى گويد در حال حاضر مسافران برای رفتن به تهران مجبور به استفاده از پروازهای ماهان هستند حتی اگر قیمت بالا و خدمات ضعیفی به شما ارائه دهد.
وی اظهار داشت که راه های دیگری از جمله چارتر کردن برای پایین آوردن قیمتها وجود دارد که متاسفانه هواپیمایی ماهان بیشتر در مسیرهای خارجی این خدمت را ارائه میدهد.
ايشان در ادامه گفت که به نظر بنده اگر تعداد خطوط هوایی در کرمان بیشتر شود از جهات گوناگونی بهتر است از جمله اینکه دفاتر میتوانند خدمات، ساعات و مسیرهای پرواز بیشتری را به مسافر پیشنهاد دهند.
او همچنین به سفرهای خارجی اشاره می کند و می گوید مسافر کرمانی برای سفر یا تور خارجی به اجبار باید به تهران، شیراز و یا مشهد رفته و بعد به مقصد مورد نظر خود رود این در حالی است که ما از کرمان به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران نام می بریم و این برای ما جای تاسف دارد که یک کلان شهر دارای تنها یک پرواز بین المللی به مقصد دبی آن هم با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ مسافر باشد.