سیرجانی که مهمان نواز نبود | ۳۵ راننده نگین پرتو در انتظار دریافت حقوق

جای خواب فراهم است و دهم به دهم هر ماه حقوق پرداخت می شود. با این وعده از خوزستان ،مشهد، شیراز و داراب به سیرجان آمدند تا برای نگین پرتو کار کنند. مسئولیتشان جا به جایی نیروهای این شرکت بوده که یکی از پیمانکاران زیر مجموعه گهر زمین است.

خبرنگار: مرضیه قاضی زاده | جای خواب فراهم است و دهم به دهم هر ماه حقوق پرداخت می شود. با این وعده از خوزستان ،مشهد، شیراز و داراب به سیرجان آمدند تا برای نگین پرتو کار کنند. مسئولیتشان جا به جایی نیروهای این شرکت بوده که یکی از پیمانکاران زیر مجموعه گهر زمین است.دهم می گذرد و ‍‍پرداخت حقوق به ماه بعد موکول می شود و این شیوه تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.شهریور که تمام می شود از کار نیز بیکار می شوند. حالا نه خبری از کار است و نه حقوقی پرداخت شده است.

دست از پا درازتر به پیش خانواده هایشان برگشتند و یا در همان گاراژی که در روز اول سکنا داشتند به انتظار نشستند. به اصطلاح خودشان ماشین هایشان بیش از ده روز خواب است. دقیقا از اول مهر ماه.

گاراژ شبانه روزی کورش بین جعفر آباد و خرم آباد واقع است. دو اتاق از روز اول برایشان فراهم شده. یکی از اتاق ها که کفش با موکت پوشانده شده ، مخصوص خواب است. هر چند که فضا به قدری کوچک و نامناسب است که اکثرا رانندگان ترجیح دادند که از همان ابتدا یا در

صندوق ماشین بخوابند و یا روی صندلی ها

مجموعه حمام ندارد، تنها یک سرویس بهداشتی است که از همان نیز برای حمام رفتن استفاده می شود. تاسیسات به قدری قدیمی است که بارها این سرویس هنگام حمام رفتن پر شده است.

می گویند از سر ناچاری به این مجموعه آمدند. کرونا که آمد ویلان و سرگردان به امید یافتن شغل و دریافت حقوق راهی این مجموعه شدند. اسم گهر زمین به قدری دهان پرکن بود که هیچ شکی و ابهامی برای کار کردن نداشته باشند.

دریافتی ها متفاوت است . برخی ۵ ماه حقوق معوقه دارند و برخی دو یا سه ما. جسته و گریخته مبلغی به حسابشان واریز شده اما در حدی نیست که حتی ۱۰ درصد از طلبشان را پوشش دهد.

مدیر حمل و نقل گهر زمین اما می گوید که این افراد ربطی به گهر زمین ندارد و مربوط به پیمانکار گهر زمین هستند.

این افراد ارتباطی با گهر زمین ندارند

به گفته محمد مستوفی شرکت گهر زمین مستقیما با پیمانکاران در ارتباط نیست.بلکه شرکت قراردادی با آرمان گهر یا جهاد نصر داشته و بر مبنای آن تمام واریز وجه را انجام داده است.

او البته اضافه می کند که آن طورکه پیمانکار به او گفته است ۸۰ درصد از حقوق ها پرداخت شده و تنها ۲۰ درصد باقی مانده است.
مهندس مستوفی وعده می دهد که حقوق این رانندگان نهایتا تا آخر هفته آینده پرداخت شود.

مدل اتوبوس‌ها پایین بود و ایمنی نداشتند

مدیر حمل و نقل گهر زمین می گوید حدود یک سال است که به پیمانکاران سیرجانی فرصت داده شده بود تا ماشین هایشان را عوض کنند.
مستوفی می گوید تنها در چند ماه گذشته سه حادثه اتفاق افتاده و حتی کار به اعتصاب نیروها هم رسیده است.

او در این رابطه توضیح می دهد:این اتوبوس ها مدل پایین بودند. نزدیک یک سال است که ایمنی گهر زمین هشدار داده که این اتوبوس ها مدلشان پایین است و باید تعویض شوند.

مدل پایین اتوبوس ها عامل خاتمه کار بود

به گفته مدیر حمل و نقل گهر زمین با توجه به عدم توجه پیمانکار در خصوص تعویض ماشین ها، قرارداد با یک شرکت دیگر بسته شده است.
او البته اضافه می کند که رانندگانی که مدل ماشین شان براساس آیین نامه های شرکت باشد، می توانند به کار ادامه دهند.

مدیر حمل و نقل گهر زمین در خصوص محل اسکان این افراد با وجود کرونا و شرایط ویژه منطقه سیرجان که هم اکنون هیچ تخت خالی در بیمارستان هایش ندارد، می گوید:رانندگان مجموعه گهر زمین همگی در هتل مستقر هستند و این افراد مربوط به شرکت پیمانکار شرکت آرمان گهر بوده اند.

مستوفی احتمال می دهد که در قرارداد آن ها جای خواب با راننده بوده است .

به گفته او بیش از سه هزار راننده که در شرکت های پیمانکاری زیر مجموعه آرمان گهر کار می کنند. او می گوید اکثرا این افراد کرمانی نیستند و برای همه این افراد جای مناسب برای استراحت در نظر گرفته شده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56602
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.