تمدید فرصت بیمه رایگان یکساله برای قالیبافان کرمانی

به گفته رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان قالیبافان متقاضی بیمه که تاکنون برای بیمه قالیبافی اقدام نکردند، می‌توانند تا ۱۸ آذر ماه جاری با مراجعه به شعبه های این سازمان در سراسر استان از مزایای یک سال بیمه رایگان دولت بهره‌مند شوند.

روح الله اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شهرت فرش دستباف کرمانی افزود: از آن جا که کرمان سهم قابل توجهی در صادرات فرش دستباف دارد با پیگیری های صورت گرفته یک فرصت دو هفته ای برای بیمه قالیبافان و بهره مندی از یکسال بیمه قالیبافی اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: قالیبافانی که کارت قالیبافی و یا دارای گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه ای هستند و تمام افرادی که در حرفه قالیبافی و مشاغل مربوط به آن ها در شهرها مشغول به کارند مشمول این بیمه رایگان خواهند شد ضمن اینکه متقاضیانی که در سازمان تقاضا نامه ارائه دهند از یکم مهر بیمه برای آنان محاسبه خواهد شد .

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده در زمان کرونا گفت: تاکنون تسهیلاتی به ارزش ۲ میلیارد تومان به بیش از ۲۵۰ بافنده در این استان اعطا شده است.

اسلامی همچنین افزود: با وجود ۷۲ هزار هنرمند فرش باف واجد شرایط بیمه در استان کرمان تنها ۱۵ هزارو ۳۰۰  نفر از این افراد بیمه شده اند و این در حالیست که بیمه شدن این افراد می تواند ثبات و بقای فرش کرمان را در بازار صادرات جهانی حفظ کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=58853
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.