کمک ۱۰۰ هزار تومانی دولت در راه است

هم‌زمان با تشدید شیوع ویروس کرونا در کشور و آغاز تعطیلات گسترده از اول آذرماه ۱۳۹۹، دولت تصمیم گرفت تا بسته حمایتی جدیدی را به مدت چهار ماه میان نیازمندان توزیع کند.

زکیه سلیمی زرندی| رییس جمهور گفته افرادی که مشمول این کمک هستند در ماه آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گفته روحانی خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند که حدود ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار) هستند، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

اگر چه این طرح مورد استقبال برخی مردم قرار گرفت اما عده ای هم میزان این کمک هزینه را کم دانستند.

در این طرح دولت قرار است چیزی حدود ۱۲ تریلیون هزینه کند.

این مسئله مورد توجه یکی از نمایندگان مجلس هم قرار گرفت.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته ما از اصل این عمل استقبال می‌کنیم ولی سوال این است که مبنا قانونی برای اقدامات مالی کجاست؟

پیش از تصویب این طرح، نمایندگان در مجلس  نیز طرح مشابهی را به تصویب رساندند که دولتی‌ها آن را به دلیل مشکل در تأمین اعتبار غیرعملیاتی توصیف کرده بودند.

آنطور که گفته شده تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند.(بیشتر بخوانید)

افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59081
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.