از دست رفتن ۶۲ هزار فرصت شغلی در استان به‌دلیل شیوع کرونا

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان کرونا در رکود اقتصادی نقش مهمی داشته و ۶۲ هزار فرصت شغلی استان به این دلیل از دست رفته است.

رودری صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد اظهار داشت: آئین نامه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان سال گذشته تغییر کرد و تشکیل تعدادی کارگروه به تصویب این شورا رسید.

وی با بیان اینکه چهار گروه کارشناسی ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فعالیت می‌کنند گفت: ریاست این کارگروه بر عهده استاندار و به دبیری سازمان مدیری و برنامه‌ریزی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه جمعیت کل سن کار استان کرمان 830 هزار و 75 نفر است افزود: جمعیت فعال استان 271 هزار و 167 نفر است که قادر به انجام کار و مایل به انجام کار هستند.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان نزدیک به کشور است و نرخ رشد جمعیت در سن کار استان 2.8 درصد است گفت: نرخ رشد جمعیت فعال استان کرمان 4 درصد است که نشان می‌دهد تقاضای کار در استان کرمان نسبت به کشور بیشتر است.

رودری با عنوان اینکه سالانه 33 هزار و 200 نفر وارد بازار کار می‌شوند و حدود 30 هزار نفر شغل ایجاد شده است ادامه داد: نرخ بیکاری استان 9.6 درصد است.

وی با بیان اینکه جمعیت مردان بیکار در استان کرمان بیشتر از زنان بیکار است افزود: بالا بودن جمعیت غیرفعال می‌تواند زنگ خطری برای بازار کار استان باشد چرا اثر مأیوس شدگی از پیدا کردن شغل آسیب زیادی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته تقریباً 38 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده است گفت: 62 هزار فرصت شغلی در استان کرمان به‌دلیل شیوع کرونا از دست رفته است.

بیشتر بیکاران کرونا زنان هستند

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در رکود اقتصادی نقش مهمی داشته است و بیشتر بیکاران کرونا از زنان هستند افزود: تا سال 97 نرخ بیکاری استان زیر متوسط کشوری بوده است.

رودری با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری استان 9.8 درصد است در حالی که در تابستان امسال 11.3 درصد بوده است ادامه داد: نرخ اشتغال ناقص در استان کرمان کاهش پیدا کرده و خوشبختانه در این سال‌ها اشتغال کیفی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی بالاتر از سایر بخش‌ها است گفت: 23 درصد از برنامه اشتغال استان کرمان عقب هستیم و با شرایط موجود حفظ اشتغال موجود هدف اصلی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه 42 هزار و 150 نفر تعهد اشتغال استان کرمان است که از سوی دستگاه‌های مختلف استان پیشنهاد و مصوب شده است افزود: 24 هزار و 360 نفر اشتغال ایجاد شده استان کرمان در سال جاری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60096
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.