منع فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ در شب یلدا

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه، اصناف از ساعت ۱۸ تعطیل و تردد خودروهای شخصی نیز در این دو روز، از ساعت ۲۰ ممنوع شود.

محدودیت تردد و فعالیت اصناف در شب یلدا با هدف پیشگیری از رفت‌وآمد و تجمعات یلدا در نشست امروز ستاد کرونا مصوب شد.

رییس جمهور از کمیته‌های درمانی و اطلاع رسانی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست در خصوص مناسبت هایی نظیر شب یلدا و ایام عزاداری صدیقه کبری(س) و دهه‌ی فاطمیه، اطلاع رسانی و مراقبت‌های ضروری را انجام دهند.

پیش از این سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از پیشنهاد منع تردد از ساعت ۱۸ آغاز شود و همه کسب و کارها در آن روز خبر داده بود.

علیرضا رئیسی ۲۲ آذرماه گفته بود این محدودیت‌ها پس از تصمیم‌گیری‌های بیشتر در تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اجرا می‌شود.

به گفته او پیشنهاداتی هم برای وزارت ارتباطات مطرح است تا طرح‌هایی مانند اینترنت رایگان را در شب یلدا ارائه شود.

جزییات بیشتر در خصوص ممنوعیت فعالیت اصناف در استان کرمان در جلسه ستاد استانی کرونا روز شنبه ۲۹ آذر مشخص می‌شود.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر و محدودیت تردد شبانه را در برخی شهرها برای چند هفته اعمال کند.

بر اساس این طرح تردد خودروها در شهرهای قرمز و نارنجی در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از ۹ شب تا ۴ صبح ممنوع اعلام شد و رانندگان خودروهای متخلف جریمه می‌شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا در ایران تا ساعت ۱۴ روز ۲۷ آذر، به یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ نفر رسیده و ۵۳ هزار  و ۹۵ نیز تاکنون بر اثر ابتلا به این ویروس جان‌باخته‌‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60364
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.