نجات دهنده هلیل رسید| مخالفت سردار سلیمانی با طرح انتقال آب هلیل رود

در ویدیویی به دست پایگاه خبری کرمان نو رسیده، سردار سلیمانی در مورد طرح انتقال آب هلیل رود صحبت می‌کند و معتقد است که این طرح خیانت بزرگی است.

نجمه سعیدی | طرح انتقال آب از سر شاخه‌های هلیل‌رود ، طرحی که باعث نگرانی مردمان جنوب کرمان شده است، بر اساس شواهد دلایل مخالفت منتقدان این طرح بسیار قوی‌تر از، مجریان این طرح است هر چند اخیرا مجریان این طرح انتقال آب، در جواب این مخالفت‌های گسترده سکوت کرده و هیچ اظهار نظری نکرده اند.

شاید این سکوت را بتوان نشان کمبود دلایل کارشناسی شده برای اجرای این طرح در نظر گفت. در بین این مخالفان چهره‌های شاخص و تاثیرگذاری هم وجود دارد، شهید سردار سلیمانی یکی از این مخالفان بوده است.

ویدیویی به پایگاه خبری کرمان نو رسید که این مخالفت سردار را در قالب ویدئویی از ایشان، نشان می‌دهد.

در این ویدیو سردار سلیمانی در مورد طرح انتقال آب هلیل رود صحبت می‌کند و معتقد است که این طرح خیانت بزرگی است. سردار می‌گوید: «اگر این طرح انجام شود، کل جیرفت، کهنوج و جنوب استان از بین می‌رود،یعنی هند کوچک ایران نابود می‌شود.»

نابودی جنوب کرمان و طرح انتقال آب از هلیل

ابراهیم شهریاری یکی از همراهان سردار سلیمانی است که در این ویدیو دیده می‌شود، شهریاری خاطره آن روز و داستان این ویدئو را این چنین بازگو می‌کند: «این ویدیو یک سال قبل از شهادت سردار سلیمانی و در جریان سفر سردار به روستای قنات ملک گرفته شده است.»

شهریاری می‌گوید: «با سردار سلیمانی در آن سفر همراه بودم و سردار بر سر آرامگاه مادرشان در روستای قنات ملک رفتند و از آنجا به ما گفتند به جایی برویم که سیاه چادرها را می زدند، وقتی به سرچشمه آبی که وارد هلیل رود می‌شود، رسیدیم در مورد طرح انتقال آب هلیل رود و سد، صحبت کردند.»

وی ادامه داد: «سردار در این مورد خیلی ناراحت بود و حتی تاکید کرد، فرماندار و نماینده‌های جنوب هیچکدام برای توقف این طرح به اندازه کافی تلاش نکرده اند و این طرح خیانت بزرگی به مردم است که جنوب را از بین می‌برد.»

شهریاری که از هم‌رزمان شهید حاج قاسم سلیمانی‌ در جنگ تحمیلی هم بوده است، می‌گوید: «در این سفر علاوه بر من ، انجم شعاع ، اکبر مارکی، حمید حسنی و نژاد عابدی و چند تن دیگر هم حضور داشتند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=60459
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.