قول پیگیری استاندار برای جبران خسارات سرمازدگی به کشاورزان جنوبی

استاندار کرمان به کشاورزان منطقه جنوب استان قول داد که در سطح استانی و ملی جبران خسارت، استمهال وام های کشاورزی، بخشودگی سود کشاورزان را پیگیری کند.

استاندار کرمان در سفر یک روزه خود به جنوب استان معدن کاتد بخش ساردوئیه افتتاح کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این معدن قرار گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این افتتاحیه ظرفیت تولید سالانه این واحد را ۹۰۰ تن اعلام کرد.

به گفته مروجی یزان سرمایه گذاری این طرح را ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۴۰ نفر است.

استاندار کرمان در ادامه سفر خود به عنبرآباد رفت و از مزارع صیفی جات این شهرستان که دچار سرمازدگی شده، بازدید و با کشاورزان گفت و گو کرد.

زینی وند با مشاهده میزان خساراتی که سرمازدگی به بخش کشاورزی این منطقه وارد کرده، قول داد در سطح استانی و ملی مطالبات مردم را هم برای جبران خسارت، استمهال وام های کشاورزی، بخشودگی سود پیگیری کند.

استاندار کرمان پس از بازدید از مزارع، حجم خسارت سرمازدگی را بسیار زیاد و فراتر از گزارش ها توصیف کرد.

او گفت: اینطور که ما مشاهده می‌کنیم‌ سرمازدگی محصول سیب‌زمینی و پیاز را به طور کامل خشک کرده است و این محصولات هیچ آورده‌ای برای کشاورزان ندارد.

استاندار کرمان ادامه داد: بلافاصله برآورد خسارت انجام شد و ستاد بحران و فرمانداران ما در این حوزه ورود کردند و از میزان خسارت‌ها، برآورد کارشناسی شده  است ضمن اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت نداریم اما فکر می‌کنم خسارت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باشد.

زینی‌وند گفت: برای حل مشکل این کشاورزان تمامی توان خود را به کار خواهیم گرفت البته بعید است بتوانیم این همه خسارتی که وارد شده را جبران کنیم ولی سعی می‌کنیم بخشی از خسارات جبران شود.

او افزود: وام‌هایی هم که کشاورزان دریافت کردند را پیگیری می‌کنیم که استمهال شود و برای بخشش جرائم بانکی آن‌ها نیز تدابیری اتخاذ شود.

استاندار: پروژه ساخت بیمارستان عنبرآباد پیشرفت قابل توجهی ندارد

زنی‌وند از پروژه در حال ساخت بیمارستان عنبرآباد نیز بازدید کرد و گفت:‌ این پروژه با وجود اینکه از چند سال قبل شروع به کار کرده است، پیشرفت قابل توجهی ندارد.

او با بیان اینکه اعتبارات تخصیص داده شده برای این پروژه کم بوده است، افزود: ادامه ساخت این پروژه باید جز اعتبارات ملی قرار گیرد و با پیگیری‌های نماینده مجلس و پیگیری انجام شده از سوی استانداری در بودجه ۱۴۰۰ اضافه می‌شود.

زنی‌وند با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات این پروژه از اعتبارات استانی و ملی تامین شده است، تصریح کرد:  این اعتبارات قابل توجه نیست و ادامه روند ساخت این پروژه باید فازبندی شود.

استاندار کرمان از مسئولان بیمارستان خواست در فاز اول اورژانس را راه اندازی کنند.

او افزود: یک سری ظرفیت‌های قانونی وجود دارد که پیمانکار بتواند کار را سرعت دهد.

زینی وند بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های مالی و قانونی دولت استفاده شود تا بتوانیم خواسته به حق مردم را به بهره برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید:

استاندار کرمان: از هر طرحی که بتواند جازموریان را نگه دارد حمایت می‌کنیم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62440
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.