موج چهارم کرونا؛ هشدار پشت هشدار| سفر بیش از 30 هزار نفر به قشم

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر کشور نسبت به آغاز موج چهارم کرونا هشدار داد. در همین حال سخنگوی ستاد کرونا گفته در روزهای اخیر بیش از 30 هزار نفر به جزیره قشم سفر کرده‌اند.

سعید نمکی در نامه‌ای خطاب به رحمانی فضلی نوشته که

گرچه عاشقان اهل بیت در همراهی با مدافعان سلامت همواره از پیشگامان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند، با این وجود اگر برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه در چند روز آینده منطبق بر شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌های همکاران صورت نگیرد، یقیناً در افزایش بیماری نقش موثری خواهد داشت. در این زمینه دستور ویژه جناب عالی و انجام تمهیدات لازم، راهگشا خواهد بود.

او همچنین نسبت به افزایش سفرها هم هشدار داده که «طبق گزارش‌های واصله تعداد قابل توجهی از مسافران مبداء کلانشهر تهران و بعضی شهرهای دیگر عازم استان‌های شمالی هستند، همان گونه که مستحضرید در هفته‌های گذشته طوفان سنگینی از شدت بیماری در این استان‌ها به ویژه در استان مازندران را تحمل کرده‌ایم، لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که از ورود هرگونه مسافر غیر بومی به این استان‌ها ممانعت شود.»

افزایش سفرها به قشم

این هشدارها و اظهارنظرها در حالی است که سخنگوی ستاد ملی کرونا گفته «متاسفانه در چند روز گذشته در بعضی از نقاط کشور شاهد افزایش مسافرت‌ها بوده‌ایم و این هشدار جدی است که می‌تواند موج چهارم شکل بگیرد و تعداد فوتی‌ها افزایش بیابد. می‌دانیم که با شکل گیری هر موج ده هزار و بیشتر بر تعداد فوتی‌ها افزوده می‌شود و اگر رعایت نکنیم چنین وضعیتی پیش رویمان قرار خواهد داشت و دوباره محدودیت‌ها باز خواهد گشت.»

به گفته علیرضا رییسی در روزهای اخیر بیش از 30 هزار نفر به قشم سفر کرده‌اند که می‌تواند نقطه آغاز موج چهارم کرونا در کشور باشد.

چند روز پیش هم سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از توقف روند نزولی ابتلا به کرونا در استان خبر داده بود.

هشدار سخنگوی علوم پزشکی از ورود موج جدید کرونا به کرمان

راهپیمایی 22 بهمن نمادین خواهد بود

در همین حال امروز حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در جلسه ستاد ملی مقابله گفته که «به دلیل شرایطی که داریم با یک وضعیت خاصی راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد و بیشتر نمادین خواهد بود و به صورت خودرویی یا موتوری برگزار می‌شود که مصوبه این موضوع اعلام می‌شود.»

او همچنین با بیان اینکه «گزارشاتی هم در این جلسه داده شد که در بعضی از شهرها یا برای مراسم دینی و مذهبی یا برای مراسم گردشگری همه اصول و همه ضوابط مراعات نشده و اظهار نگرانی شد که واقعا هم جای نگرانی دارد و ما در همه موارد باید مراعات کنیم» اضافه کرد که

 مورد دیگری که باید کامل مراعات شود مساله اجتماعات و ترددهاست، البته مردم در اجتماعات خیلی مراعات می‌کنند. الان این ایام، ایام عزاست و بعد می‌رسیم به آخرماه و ایام میلاد حضرت صدیقه کبری، ماه رجب و شعبان که ماه عروسی‌هاست که انشالله مردم آن را هم مراعات می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62471
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.