مجازات سنگین در انتظار تخریب‌کنندگان اماکن ثبت ملی

وزیر میراث فرهنگی کشور در خصوص حاشیه های خانه شهر و ساختمان جدید استانداری به خبرنگار«کرمان نو» گفت: در جاهایی که ثبت ملی هستند امکان تغییر وجود ندارد. هیچکس اجازه تخریب نیز ندارد، این کار مجازات‌های سنگین در پی دارد پس کرمانی‌ها نگران تغییر و تخریب نباشند.

مونسان افزود: برای اینکه کرمان در زمره ۴ محور گردشگری قرار بگیرد برنامه‌هایی مدنظر داریم. یکی از برنامه‌ها همین است که یک هیات خارجی کرمان را به عنوان نقطه گردشگری انتخاب کرده و این نشان می دهد وزارت‌خانه به گردشگری استان کرمان توجه دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونا حضور گردشگران خارجی کم شده اما ان‌شاالله با ورود واکسن کرونا و کاهش این بیماری گردشگران خارجی به کشور خواهند آمد.

مونسان ادامه داد: برای نوروز۱۴۰۰ با ستاد کرونا و کمیته امنیتی اجتماعی جلسات متعددی داشتیم و طرحی را آماده کردیم که در ستاد کرونا به تصویب رسید. 3 مدل در این ستاد تعریف شد که مدل‌های یک و دو مدیریت شده است یعنی تورهای گردشگری یا اقامت‌های در محل‌های مجاز گردشگری که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را دارد تحت کنترل است.

وی اضافه کرد: آنچه موجب نگرانی است سفرهای انبوه بدون برنامه است که هرکسی باید برنامه ای داشته باشد. البته ابلاغ هایی به استان‌ها شده برای مثال هرگونه کمپ، ایجاد اجتماع و یا زدن چادر ممنوع است.

مونسان ادامه داد: گروه ۱و۲ که درآمد ایجاد می کند بعد از یک سال دوره رکود که گریبان گردشگری را گرفته بوده در ایام نوروز مسافرت خواهیم داشت و تدابیری برای گروه ۳ نیز در نظر می‌گیریم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: قرار بود ۲ شهر را به عنوان شهر نمونه ایران در معرض نمایش هیات دولتی و غیر دولتی  ونزوئلا قرار دهیم  که یکی از آن‌ها استان کرمان و شهر کرمان بود. کرمان به لحاظ جایگاهی که در تاریخ و تمدن کشور دارد انتخاب شد و در ادامه نیز به اصفهان می رویم . در حاشیه این ماموریت چند افتتاحیه داریم که می توان به موزه طلا و جواهرات اشاره کرد، خانه هنرمند نیز در برنامه مان قرار دارد.

وی تصریح کرد: آژانس های گردشگری هم با این تیم همراه هستند البته در این سفر هدف معرفی است. رفتن به شهداد برای نشان دادن امکانات‌مان در کویر و کویر نوردی نیز در برنامه‌مان قرار دارد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=65391
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.