تنها ۱۰درصد تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی‌ها تامین می‌کنند

رییس اتاق بازرگانی کرمان می‌گوید ۱۰ درصد بازار قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی‌ها تامین می‌کنند و همین میزان از نیاز واحدهای بزرگ استان در خود استان کرمان تامین می شود.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز – ۱۴ اسفندماه – در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: دستور کار امروز ما بررسی موضوع اجرای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در استان است.

او افزود: صنایع خرد و کوچک علی رغم سهم خوبی که در اشتغال دارند، به دلیل محدودیت بازار نمی توانند سهم موثری در اقتصاد ایفا کرده و در مقابل شوک های اقتصادی تاب و تحمل نداشته باشند.

طبیب زاده تصریح کرد: نظام اس پی ایکس آمده ارتباط بین واحدهای بزرگ و کوچک را برقرار کند و اگر این به طور کامل اجرایی و بومی شود، می تواند کمک بزرگی به صنایع کوچک و متوسط و توسعه بازار با رویکرد دانش بنیان بنماید.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: فرصت خوبی است و ظرفیت بزرگی که از قِبل منابع طبیعی خدادادی در استان کرمان ایجاد شده، باید نقش خود را در توسعه صنایع کوچک در استان ایفا کنند.

وی افزود: حلقه مفقوده بین صنایع بزرگ و صنایع کوچک و متوسط داریم و بنیه صنعتی استان کرمان قوی و متکی بر صنایع کوچک و متوسط که می تواند همیشه پایدار باشد، نیست و باید این گپ را پر کنیم.

طبیب زاده تصریح کرد: اتاق بازرگانی با پایش محیط کسب و کار، عارضه یابی و … سعی می کند طرح موضوع نموده و با پرداختن به آنها، به توسعه استان کرمان کمک کند.

وی بیان کرد: باید پویش بومی سازی قطعات، تجهیزات و خدمات را در استان کرمان راه اندازی کنیم و همه دلسوزان استان باید به این پویش کمک کنند.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: برآوردها نشان می دهد 10 تا 30 درصد بازار قطعات و تجهیزات صنایع بزرگ استان را کرمانی ها تامین می کنند که به نظر بنده عدد 10 درصد صحیح تر است و همین میزان از نیاز واحدهای بزرگ استان در خود استان کرمان تامین می شود.

او افزود: ما قصد حمایت غیراصولی نداریم و باید صنایع کوچک در بازار رقابتی نقش خود را ایفا کنند و در این صورت می توانیم شاهد رشد و توسعه بازار، وسعت کار و در تعدد شرکت ها تحولی ایجاد کنیم و توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از راه های توسعه پایدار و متوازن استان کرمان است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66014
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.