جلوگیری اهالی سرراس منوجان از دپوی پیاز| کشاورزان معترض جاده کهنوج-بندرعباس را بستند

مسیر بین المللی کهنوج بندرعباس پیش از ظهر امروز به دلیل حواشی خرید تضمینی پیاز و دپوی این محصول در سررأس مسدود شد.

به گزارش«کرمان نو» صبح امروز مردم روستای سررأس منوجان در محل دپوی پیاز«طرح خرید تضمینی» حضور یافته و مانع تخلیه بار پیاز در این روستا شدند.

انگار این دومین بار در طی هفت روز اخیر است که این اتفاق می‌افتد. پس از این اتفاق کشاورزانی که برای فروش محصول پیاز خود به این روستا آمده بودند نیز اقدام به بستن جاده بین‌المللی کهنوج- بندرعباس کردند.

دپوی پیاز مردم ما را بیمار می‌کند

یکی از اهالی سررأس به «کرمان نو» گفت:« یک هفته قبل هم نسبت به دپوی پیاز در این روستا اعتراض کردیم اما انگار  تاثیری نداشت.»

امیری افزود:« دپوی پیاز در نزدیکی روستا باعث می شود تا مردم با معضلات بهداشتی درگیر شوند. وقتی دیدیم تعاون روستایی بار پیاز خود را در این روستا دپو می کند خواستار آن شدیم در این منطقه اقدام به خرید پیاز نکنند.»

وی اضافه کرد:«بوی بد پیاز گندیده شده به این آسانی از بین نمی‌رود و مردم ما را بیمار می‌کند. اکنون هوا رو به گرما است و با دپوی پیاز و رها کردن آنها مردم سررأس را به جهنمی غیرقابل وصف سرازیر می‌کنند.»

وقتی مردم مانع فروش محصول‌مان شدند جاده را بستیم

یکی از کشاورزان نیز می‌گوید:« امسال سال بدی برای ما بود و قیمت پیاز افت شدیدی داشت.»

راستین افزود:« نرخ پایین پیازآسیب زیادی به ما زد و خرید تضمینی هم نرخ پایینی دارد اما مجبور هستیم تن به این کار بدهیم.»

وی تاکید کرد:« کسی دلش به حال ما نسوخته و این قیمت حتی پول کارگر مزرعه ی ما هم نیست اما چاره چیست؟»

وی اضافه کرد:« برای فروش محصول پیاز خود به سررأس آمدیم اما مردم روستا مانع فروش محصول‌مان شدند و ما هم بالاجبار اقدام به بستن جاده کردیم تا تکلیف‌مان روشن شود.»

بدعهدی تعاون روستایی

حسینی معاون سیاسی فرماندار منوجان نیز می‌گوید:« تعاون روستایی در راستای خرید تضمینی پیاز در روستای سررأس اقدام به دپوی پیاز کرده است.»

حسینی افزود:« اعتراض مردم امروز بابت دپوی پیاز بود زیرا مکان دپو با روستای‌شان همجوار است.»

وی ادامه داد:«این مکان در سال‌های قبل نیز محل دپوی پیاز تعاون روستایی بود و مردم بر اساس تجربیاتی که از سال‌های قبل دارند مانع دپوی مجدد پیاز در این محل شدند.»

وی تصریح کرد:« مسوولان تعاون روستایی جنوب استان در اواخر اسفندماه به مردم قول داده بودند که مکان دپوی پیاز را از این محل جابه جا کنند اما این اتفاق نیفتاد.»

وی با اشاره به اینکه مسوولان تعاون روستایی قول داده بودند ظرف ده روز مکان دپوی پیاز را تغییر دهند و امروز روز دهم بود افزود:«مردم با مشاهده ادامه خرید پیاز در این محل ناراحت شده و اقدام به بستن جاده کردند.»

حسینی تاکید کرد:«با تصمیم شورای تامین قرار شد مکان دپوی پیاز تغییر کرده و ظرف 20 روز پیاز موجود در انبارهای این منطقه از اینجا منتقل شود.»

معاون سیاسی فرماندار منوجان اضافه کرد:«حجم خرید پیاز در منطقه زیاد است و همزمان این محصول پس از خرید بین برخی اقشار نیازمند توزیع می شود.»

وی تصریح کرد:«حدود 3هزار تن پیاز در این منطقه دپو شده است.»

وی ادامه داد:«مردم اجازه خرید در این منطقه را نمی دادند و کشاورزان نیز اقدام به بستن مسیر کردند. قرار است عصر امروز مدیرکل تعاون روستایی به منطقه بیاید تا برای این مشکل فکر اساسی شود.»

راضی به اذیت شدن مردم نیستیم

محمودی فرماندار منوجان نیز در این خصوص می‌گوید: مسوولان این مساله با امضای یک تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، کمیته زکات و شوراها این پیازها را بین نیازمندان توزیع کنند.

وی افزود: خرید تضمینی باید کنترل شده و با نظارت دقیق انجام شود و نباید به این شکل در حاشیه روستا پیاز را دپو کنند که مردم اذیت شوند ما نیز راضی به این اتفاق نیستیم.

نوشاد رییس جهاد کشاورزی منوجان نیز می‌گوید: طبق سال‌های قبل روال این بود که پیازها در حاشیه رودخانه ریخته و سپس بارگیری می‌شد.

وی افزود: از چند روز قبل شاهد اعتراض برخی از مردم بودیم که می‌گفتند بوی بد پیاز اذیت‌شان می‌کند، این مساله باید هر چه زودتر حل شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67266
1 نظر
  1. […] خبری امشب از محرومیت ۳ جلسه‌ای مدیرعامل مس کرمان تا بستن جاده کهنوج-بندرعباس توسط کشاورزان معترض […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.