میزان کشت و برداشت پیاز برای سال زراعی آینده اعلام شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کاشت ۶ هزار هکتار پیاز با تولید ۳۴۸ هزارتن برای سال زراعی آینده در جنوب کرمان برآورد و تعیین گردید. 

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، فرامرز  رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت پیاز در سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱  به میزان ۳۲۰۰ هکتار طرح استمرار و ۲۸۰۰ هکتار کشت بهاره و تولید ۳۴۸ هزار تن برآورد و تعیین شد.

وی افزود: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی به منظور تأمین امنیت غذایی و نیل به خودکفایی، پایداری تولید مبتنی بر افزایش بهره‌وری و تولید بازار محور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، در بحث تولید بازار محور مهم ترین عامل برنامه ریزی کاشت و تولید منطبق بر تقویم زمانی مناسب، کشش بازار داخل و میزان صادرات می‌باشد.
رستگاری اظهار کرد: با توجه به الگوی کشت و تولید کشور، مصرف سرانه و میانگین وزنی سالیانه صادرات کشور به بازارهای هدف، برنامه کاشت و تولید محصول پیاز جنوب کرمان برای سال زراعی
۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به میزان ۶ هزار هکتار می باشد که  ۳۲۰۰ هکتار طرح استمرار و ۲۸۰۰ هکتار کشت بهاره و تولید ۳۴۸ هزار تن برآورد و تعیین گردیده است.
مدیر زراعت سازمان به کشاورزان جنوب کرمان گفت: با دقت نظر به وضعیت کشت و تولید و بازار محصول پیاز در سال جاری و سال قبل برای کاشت سال زراعی آینده برنامه‌ریزی نمایند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86303
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.