رشد ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق دام در کرمان

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه با همکاری نهادهای امنیتی این استان توانستیم برای نخستین مرتبه چندین مورد باند قاچاق دام را در این استان شناسایی و منهدم کنیم گفت: کشفیات قاچاق دام طی سال ۹۹ در کرمان نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا،قا سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی با بیان اینکه قاچاق دام به شکلی که در استان های مرزی مطرح است در کرمان وجود ندارد افزود: جابه جایی دام از کرمان به سمت سایر استان ها قاچاق به حساب نمی آید.  

وی با اشاره به اینکه دامی که از استان کرمان به سمت هرمزگان می رود از سایر استان ها به کرمان می آید و به هرمزگان می رود و سپس از کشور خارج می شود ادامه داد: در برخی موارد متهمان دستگیر شده در بخش قاچاق دام در سایر استان ها ساکن هستند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان ادامه داد: سال گذشته حجم ورود دام به استان کرمان افزایش یافت که با همکاری نهادهای امنیتی توانستیم برای نخستین مرتبه چندین مورد باند قاچاق دام را در کرمان شناسایی کنیم که در برخی موارد متهمان در سایر استان ها ساکن بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه خروج دام طی سال جاری از استان کرمان به سمت استان های مرزی کاهش پیدا کرده و ورود دام غیرمجاز نیز به کرمان روند کاهشی داشته است بیان کرد: به طوری که در فرودرین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل این مهم روند کاهشی ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

سرهنگ میرحبیبی گفت: خروج دام از کرمان به استان های مرزی به منظور قاچاق، کاهشی بوده که نتیجه برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضا با قاچاقچیان و افراد سودجو در سال گذشته و سال های قبل از آن است و احتمال می رود این روند در طول سال همچنان روند نزولی داشته باشد.

وی افزود: گاهی ورود دام به کرمان با مجوزهای جعلی از مقصد سایر استان ها انجام می شد که با حساسیت و تیزبینی ماموران انتظامی و دستگاه قضا این امر کمرنگ شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: این استان به دلیل نظارت دقیق پلیس و انهدام باندهای قاچاق دام در سال گذشته از محل نگهداری دام برای قاچاق، خارج شده است.

وی اظهار داشت: با وضع قوانین بازدارنده در حوزه قاچاق دام امیدواریم قاچاق در این حوزه در سطح کشور کاهش یابد.

سرهنگ میرحبیبی تصریح کرد: با توجه به قوانین جدید در حوزه جابه جایی دام و ممنوعیت ورود دام از برخی از استان ها به کرمان و همچنین نیاز به مجوز دامپزشکی، ورود دام به استان کرمان به منظور انتقال به استان های دیگر برای قاچاق کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قاعدتا گاهی استان کرمان نیز نیازمند ورود دام به منظور تامین گوشت قرمز است تصریح کرد: این امر با مجوز دامپزشکی و نظارت مسئولان انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68932
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.