تزریق بیش از چهارهزار دوز واکسن کرونا در رفسنجان انجام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : اینک چهار هزار و ۳۹۲ دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است و با شروع واکسیناسیون گروه دوم در هفته آینده یکهزار و ۴۰۰ دوز دیگر واکسن تزریق خواهد شد.

به گزارش کرمان نو، علی اسماعیلی ندیمی ضمن تبریک آغاز هفته سلامت اظهار کرد: هفته آینده تزریق واکسن به گروه های پرخطر شروع خواهد شد، هر چه تعداد واکسیناسیون افزایش پیدا کند در پیک‌های بعدی تعداد بستری‌ها و مرگ ‌ومیرها کاهش پیدا می کند.

وی افزود: در هفته گذشته روزهایی بود که تا ۷۰۰ تست کرونا انجام می گرفت و این رویه کمک شایانی کرد تا بیماری کنترل شود.

وی با بیان اینکه ماسک مهمترین ابزار پیشگیری از ابتلا به کرونا است، عنوان کرد: ۷۰ درصد موارد ابتلای کرونا در دورهمی ‌های خانوادگی و میهمانی‌ ها اتفاق می افتد، بدترین مکان برای ابتلا به کرونا، رستوران‌ ها و مکان ‌های غذاخوری هستند و در تجمع ‌های خانودگی ماسک‌ها برای خوردن غذا و نوشیدنی برداشته می شود که موارد ابتلا را افزایش می دهد.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول هفته گذشته در اداره ها به ۹۰ درصد و در سایر اماکن به ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است افزود: هنوز انتظار می رود مردم پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را اجرا کنند تا در این پیک شاهد تلفات و موارد ابتلای کمتری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: از اصناف رفسنجان سپاسگزاریم که در دو هفته گذشته در رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها با ما همکاری کردند البته درصد کمی از اصناف هستند که رعایت نمی کنند هر چه رعایت پروتکل‌ های بهداشتی کاهش پیدا کند، شاهد اوج بیماری و پیک‌های بعدی خواهیم بود.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه افراد مسن و بیماران زمینه ای به خوبی تا به حال رعایت کرده اند، گفت: متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی در نسل جوان کمتر رعایت می شود.

تشریح عوامل کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا در رفسنجان 

وی با بیان اینکه سه عامل باعث کاهش مرگ‌ ومیرها در پیک چهارم کرونا در رفسنجان شد، عنوان کرد: تشخیص زودرس عامل مهم در کاهش مرگ و میرها است، به ازای هر فردی که به کرونا مبتلا می شد، حداقل  هشت نفر که با این فرد در ارتباط نزدیک بودند، تست‌گیری و آزمایش کرونا انجام می شد.

اسماعیلی ندیمی گفت: درس هایی از پیک سوم کرونا گرفتیم، بخش CCu را به بخش مراقبت تنفسی تغییر داده و تعداد زیادی از پرسنل و کادر درمان را آموزش دادیم.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: از ۱۰ روز پیش بخش بستری‌های موقت را راه اندازی کرده ایم که مردم بهتر مراجعه می کنند و همچنین درمان و قرنطینه خانگی بیماران در خانه ادامه پیدا کرده و بیماری کنترل می شود.

وی افزود: هنوز در پیک چهارم هستیم و ادامه این موج و موج‌های بعدی به رفتار مردم بستگی دارد.

اسماعیلی ندیمی گفت: اقدامات بسیار گسترده ای انجام گرفت و کادر درمان به صورت شبانه روز کار کردند و کانون های آلودگی را پیدا کردند و تست‌های تشخیصی کرونا گرفته شد، که کانون‌های آلوده به ویروس کوچک شد و به انتها رسید.

وی طرح شهید سلیمانی را یکی از طرح‌های موفق در پیشگیری از موارد ابتلا به کرونا و بیماریابی بیان کرد و گفت: بسیح، هلال احمر و شهرداری و سایر ارگان‌ها در اجرای این طرح بسیار همکاری کردند تا بیماری کنترل شود.

اسماعیلی ندیمی از مردم درخواست کرد که در سامانه سیب ثبت نام کنند و افزود: افراد مسن به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند و در سامانه سیب اطلاعات خود را ثبت کنند تا برای دریافت واکسن کرونا، اطلاعات کافی از افراد مسن و بیماران با بیماری زمینه ای داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69276
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.