بازگشت به کار ۱۲۰۰ کارگر در بزرگترین معدن کرومیت کشور در منوجان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از آغار به کار مجدد معدن کرومیت آسمینون منوجان خبرداد و گفت: معدن کرومیت آسمینون بعد از تعطیلی چند روزه در کمترین زمان ممکن فعالیت خود را شروع کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مسلم مروجی با ابراز خرسندی از بازگشت به کار مجدد ۱۲۰۰ کارگر در معدن کرومیت آسمینون بعد از چند روز تعطیلی و طرح مشکلات از طرف مدیرعامل این واحد اقتصادی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و با حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی، حل مشکلات این واحد معدنی در جنوب استان کرمان در دستور کار قرار گرفت.

وی معدن کرومیت آسمینون را یک ظرفیت اقتصادی در فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: در حالی که معدن آسمینون بزرگترین پهنه معدنی کرومیت کشور محسوب می شود که در کنار آن کارخانه فروآلیاژ نیز فعال است لذا برای حفظ اشتغال در حوزه معدن و صنایع معدنی از همه ظرفیت های کشور، استان و شهرستان استفاده کردیم.

مروجی عمده دلایل تعطیلی معدن کرومیت را در جنوب کرمان اعلام مشکلاتی از طرف مدیران این واحد عنوان کرد و گفت: مشکلاتی در حوزه کارگری، افزایش حقوق دولتی و کمبود سیمان اعلام شد که متاسفانه تعطیلی چند روزه معدن و بیکاری کارگران را به همراه داشت.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان از پیگیری های لازم برای آغاز فعالیت معدن کرومیت خبر داد و گفت: در اولین فرصت ممکن مشکلات در جلسه‌ شورای کارگری شهرستان منوجان و استان مطرح و با پشتیبانی دستگاه قضایی از اخراج و بیکاری کارگران جلوگیری شد.

وی علت کمبود سیمان موردنیاز را ممانعت هرمزگان نسبت به خروج سیمان از این استان عنوان‌ کرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته با کارخانه های تولید سیمان استان و رفع موانع تامین سیمان از هرمزگان به دلیل بُعد مسافت اقدام شده است.

مروجی با قدردانی از مجموعه وزارت صمت برای رفع دغدغه افزایش حقوق دولتی معدن کرومیت آسمینون گفت: افزایش حقوق دولتی در شورای معادن استان و کشور صورت گرفته اما در این راستا علاوه بر یکسری تخفیفات که در حیطه وظایف صمت جنوب کرمان بوده، طی جلسه ای که با وزیر صمت و مسوولان معدن برگزار شده برای حل این مشکل نیز راهکارهای لازم ارائه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان از اهتمام ویژه وزارت صمت برای رفع مشکلات مطرح شده برای حفظ اشتغال در منطقه خبرداد و اظهار کرد: معدن کرومیت از یکم اردیبهشت فعالیت مجدد خود را شروع کرده و کارگران مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=69341
1 نظر
  1. […] بازگشت به کار ۱۲۰۰ کارگر در بزرگترین معدن کرومیت کشور د… […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.