رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


مردم از زدن واکسن کرونا ترس نداشته باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند. واکسیناسیون سالمندان مهم است زیرا جمعیت در معرض خطر هستند و در صورت ابتلا، خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است و به همین دلیل این افراد در اولویت انتخاب شده اند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

به گزارش کرمان نو، حمیدرضا رشیدی نژاد پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: روند نزولی ابتلا به کرونا در کل استان کرمان دارد طی می شود و امیدواریم این روند کاهشی به قوت خود باقی بماند و در صورت ادامه این روند، هفته خوبی خواهیم داشت و تعداد بیماران بستری کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه روند مراجعه مبتلایان سرپایی از هفته گذشته به وضوح کاهش داشته، افزود: این انتظار را داشتیم آمار بستری های کرنایی هم کاهش یابد و ۱۰ درصد روند بستری ها کاهش داشته است.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون کرونا (افراد بالای ۸۰ سال) آغاز شده و ادامه دارد، بیان کرد: تاکید داریم مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند؛ ما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۸ هزار نفر سالمند بالای ۸۰ سال داریم و تاکنون یک سوم جمعیت هدف واکسیه شده و بیش از ۶۰۰۰ نفر واکسن زدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: واکسیناسیون سالمندان مهم است زیرا جمعیت در معرض خطر هستند و در صورت ابتلا، خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است و به همین دلیل این افراد در اولویت انتخاب شده اند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

وی افزود: افراد متولد بالای ۱۳۲۰ مشمول تزریق واکسن هستند و به ماه تولد نگاه نمی کنیم و به زودی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال آغاز می شود تا جمعیت در معرض خطر بیشتری واکسینه شوند.

رشیدی نژاد گفت: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا از امروز در استان کرمان آغاز شد و تعداد افراد قابل توجهی داوطلب شدند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تولید این واکسن در داخل کشور آغاز شود و تا ۳۰۰۰ نفر را به این شیوه می توانیم واکسیناسیون کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70128
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.