استاندار کرمان:


تدابیر لازم برای برگزاری حضوریِ امتحانات مدارس اندیشیده شود

استاندار کرمان با اشاره به حضوری برگزار شدن امتحانات نهایی و کنکور بیان کرد: باید بررسی و مکان های مختلف برای برگزاری آزمون ها تدارک دیده و تهویه مناسب و فاصله گذاری های مطمئن انجام شود. برای ورود و خروج از حالا تدبیر و خانواده ها توجیه شوند تا مشکلی برای دانش آموزان به وجود نیاید.

به گزارش کرمان نو، علی زینی وند پیش از ظهر امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با ابراز تاسف از حادثه بسیار تلخ جان باختن همکاران شرکت برق شهرستان کرمان در سیل گلباف اظهار کرد: رودخانه ای طویل در منطقه است که ارتباط روستاها با گلباف در قعر این رودخانه وصل می شود و به دنبال راهکاری هستیم تا مسیر دسترسی تغییر کند و این کار دارد مطالعه شود.

وی در ادامه با اشاره به روند ابتلا به کرونا در کشور بیان کرد: اندکی حالت ثبات در کنترل بیماری کرونا در کشور پیدا شده و کرمان جزو استان هایی است که شیب نزولی آن کند است و با توجه به درگیری کشورهای شرقی به کرونای هندی و … مراقبت ها باید همچنان ادامه یابد وبه هیچ وجه اجازه برگزاری مراسم و دورهمی ها داده نشود.

زینی وند با اشاره به ممنوعیت مسافرت در تعطیلات عید فطر تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های جنوب و شرق استان کرمان باید در این ایام کنترل های ویژه داشته باشند و در این تعطیلات همه سفرها ممنوع است و فرمانداران مناطق ییلاقی را کنترل کنند و نباید تجمع به وجود بیاید و برای ترددهای بین شهری نیز باید چارچوب محکمی در نظر گرفته شود تا قابل کنترل باشد.

استاندار کرمان با اشاره به آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا بیان کرد: سالمندان قابل تکریم هستند و وجود آنها برای خانواده ها ارزشمند است و در حال حاضر که واکسن و بیماری وجود دارد، در صورت ابتلاء این عزیزان، ۶۰ درصد در معرض مرگ قرار می گیرند و به خانواده ها توصیه می کنیم سالمندان واکسن را تزریق کنند و این فرصت را از دست ندهند.

وی اظهار کرد: برای برگزاری نماز عید فطر دستورالعمل ابلاغ شده و درخواست ما از ائمه جمعه و برگزارکنندگان این است فراخوان داده نشود و مکان ها توزیع شود و در فضاهای باز نماز برگزار شود و این موارد باید در شهرهای کم خطر نیز رعایت شود.

زینی وند با تشکر از رعایت پروتکل های بهداشتی در شب های قدر، گفت: نباید در نماز عید فطر تجمع غیرعادی داشته باشیم و فرمانداران و بخشداران نقاط مختلف را بررسی و مکان های برگزاری نماز را توزیع کنند.

وی با اشاره به حضوری برگزار شدن امتحانات نهایی و کنکور بیان کرد: باید بررسی و مکان های مختلف برای برگزاری آزمون ها تدارک دیده و تهویه مناسب و فاصله گذاری های مطمئن انجام شود. برای ورود و خروج از حالا تدبیر و خانواد ها توجیه شوند تا مشکلی برای بچه های مردم به وجود نیاید.

استاندار کرمان گفت: همه حوزه های امتحانی باید به تائید دانشگاه های علوم پزشکی و بهداشت برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70132
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.