کمیته اجرایی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان فعال شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با توجه به قطعی شدن برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان، کمیته اجرایی این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش کرمان نو، محمدرضا علیزاده افزود: در پی نشست و توافقات اخیر استاندار کرمان و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در کرمان قطعی شد.

وی تصریح کرد: همچنین در رابطه با  ایجاد دبیرخانه دائمی و ادامه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در دوره های آینده در کرمان گفت و گوهایی انجام و قرار شد تا در نشست های دیگر تصمیم لازم اتخاذ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: از سوی کمیته اجرایی جشنواره زمان پیشنهادی برای چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی برای ایام ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت در اواخر مهر و اوایل آبان پیشنهاد شده که باید در شورای سیاست گذاری جشنواره قطعی شود.

وی ادامه داد: دبیر برگزاری و شورای سیاست گذاری جشنواره چهاردهم موسیقی نواحی مشخص شده و بحث های علمی و محتوایی کار جشنواره در جریان است.

علیزاده تاکید کرد: برای تعامل، هماهنگی و حمایت بیشتر از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی استاندار، مدیران کل، صدا و سیما، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهردار کرمان جزو شورای سیاست گذاری جشنواره هستند.

استان کرمان با توجه به تجربیات گذشته در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی بسیار موفق عمل کرده و تمام دستگاه های ذیربط و اهالی موسیقی و هنرمندان در این زمینه تعامل و همکاری لازم را دارند.

سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی با محوریت دوبیتی یا رباعی خوانی از ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه  ۱۳۹۹ در محل کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان  غیرحضوری و به صورت آنلاین و آفلاین برگزار شد.

نخستین دوره جشنواره موسیقی نواحی در سال ۷۸ به میزبانی کرمان برگزار شد که پس از ۹ سال وقفه، بر اساس تفاهمنامه ای در سال ۹۴ بین استانداری کرمان و مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی به مدت سه سال در کرمان ایجاد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70195
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.