گام مثبت صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال

کرمان نو- مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و مدیر معین اقتصادی استان کرمان گفت: صندوق کارآفرینی امید قصد دارد با حمایت مالی از طرح ها گام موثر و مثبتی در اشتغال بردارد .

به گزارش کرمان نو علیرضا سعیدی روز یکشنبه در مراسم افتتاح و بازدید از کارگاه تولید سفال و سرامیک روستای هراران از توابع شهرستان بم گفت: صنایع دستی به ویژه در شهرستان بم می تواند ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد زیرا پتانسیل و استعداد این کار موجود است .

او بیان کرد: هدف از این سفر حمایت بیشتر از تولیدکنندگان است تا بتوانیم در ادامه مسیر توسعه و گسترش کار در کنار تولیدکنندگان باشیم و تسهیلات لازم را در اختیارشان قرار دهیم

مشاورمدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و مدیر معین اقتصادی استان کرمان ادامه داد:صندوق کارآفرینی امید افرادی را که انگیزه کافی برای ایجاد اشتغال داشته باشند حمایت مالی کرده تا بتوانند موفق شوند مهندس سعیدی تاکید کرد: این کارگاه با حجم سالانه ۳۰ هزار تولید و دریافت مبلغ ۵میلیارد ریال تسهیلات با سود نرخ  ۶ درصد از صندوق کارآفرینی امید توانسته۴نفر اشتغال پایدار ایجاد کند.ا

او تصریح کرد: سهم آورده متقاضی در این طرح حدود ۵۰۰ میلیون ریال بوده که در ۲۵ فروردین سال جاری به بهره برداری رسیده است.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و مدیر معین اقتصادی استان کرمان در خصوص نحوه ارائه تسهیلات به متقاضیان گفت: ملاک برای پرداخت تسهیلات ارائه طرح بوده و مبلغ ثابتی برای طرح ها در نظر گرفته نشده است همچنین براساس اولویت و مزیت طرح در منطقه تصمیم گیری جهت حمایت از طرح ها صورت می گیرد.

به گفته سعیدی تاکنون در تمام رشته های صنایع دستی در کشور تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

او افزود:یکی از طرح های ویژه در بم بحث دهکده خرما است تا بتوانیم با راه اندازی این دهکده خرما فرآوری محصول خرما را سامان داده تا باعث ایجاد ارزش افزوده برای کشاورز شود .

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و مدیر معین اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: ایجاد دهکده خرما جز اینکه باعث می شود کشاورز محصول را به بالاترین قیمت بفروشد باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نیز خواهد شد

او می گوید از سال ۹۷ تاکنون مبلغ۱۳۰میلیارد تومان تسهیلات روستایی با نرخ ۴درصد برای حمایت از طرح ها پرداخت شده است و در این مدت یکهزار طرح به بهره برداری رسیده و حدود ۲هزار و ۲۰۰ طرح نیز ایجاد شده است.

مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و مدیر معین اقتصادی استان کرمان بیان کرد:یکی از مزیت های این گونه تسهیلات تنفس یکساله برای بازپرداخت است تا تولید کننده بتواند اقساط تسهیلات را از محل فروش محصول خود پرداخت نماید .

مهندس علیرضا سعیدی در پایان از علی شجاع حیدری دهیار روستای هراران که با در اختیار قرار دادن ساختمان دهیاری به این کارآفرین در جهت ایجاد اشتغال و توسعه و آبادانی این روستا تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71648
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.