فرماندار بم:


بم بزرگ، بزرگ‌تر خواهد شد

کرمان نو -فرماندار بم گفت:در سال های قبل شهرستان بم همیشه کوچکتر شده بود وسعت بم به۵ هزار و ۱۰۰کیلومتر مربع رسیده بود اما اکنون با الحاق ریگ های یلان ، دارستان و کویر به بم وسعت شهرستان بم تقریبا دوبرابر و بم بزرگ ،بزرگتر خواهد شد .

به گزارش کرمان نو هادی شهسوارپور روز یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان بم که به منظور بررسی طرح اولیه شهرک گردشگری بام لند بم که توسط شرکت گردشگری ویزار ایرانیان برگزار گردید عنوان کرد: یکی از جاذبه های گردشگری کشور شهرستان بم و نقاط گردشگری آن بوده است و متاسفانه یکسری ناملایمات طبیعی مانند حادثه زلزله سال 82 باعث شد تا نگاه ها از سوی گردشگری بم خارج شده و به سمت برآورده شدن احتیاجات اولیه شهرستان بم برود.

او افزود: شهرستان بم با تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها می توانست موقعیت بهتری داشته باشد اما بعد اززلزله سال 82 مجبور به بازسازی از پایه و اساس شد و مطمینا برای شروع هرکاری نیاز به برنامه ریزی چه کوتاه مدت یا بلند مدت است .

فرماندار بم اظهارداشت: وضعیت موجود بم باید ساماندهی شده و شهرداری شهر را برای پذیرش هر چه بهتر گردشگر آماده کند و فرهنگ گردشگری نیز در شهر رواج داده شود زیرا ظرفیت های حاضر ایده آل بوده و پاسخ گوی ورود گردشگر است.

شهسوارپور تاکید کرد: منطقه دهبکری از قدیم خواستگاه گردشگری شرق استان کرمان بوده است و ظرفیت هایی که برای ما عادی به نظر می رسد برای مردم بسیاری از نقاط مختلف دنیا بسیار جذاب است .

به گفته او شهر بم با وجود ۴ اثر ثبت جهانی و۴۶ رشته قنات فعال که پرآب ترین قنوات به شمار می روند ظرفیت هایی دارد که در هیچ کجای ایران چنین ظرفیت هایی وجود ندارد.

شهسوارپور توضیح داد: اکنون نگاه کرمان هم به گردشگری بم نیست و مثلث گردشگری شهداد، ماهان و کرمان را تشکیل داده اند بنابراین ما باید روی پای خودمان بایستیم و از ظرفیت ها و توانایی خودمان استفاده کنیم .

فرماندار بم خاطرنشان کرد: وجود سه ظرفیت صنعت ،کشاورزی و گردشگری در بم اگر به صورت ویژه پیگیری شود بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

او عنوان کرد: اگر طرح های گردشگری در مسیر خودشان قرار گرفته و پیگیری شوند برای آینده گردشگری بم بسیار مفید خواهد بود به طوری که اگر۵۰  درصد این طرح ها در ۳ الی۵ سال آینده به بهره برداری برسد حداقل سالیانه یکصد هزار گردشگر خارجی وارد بم خواهد شد.

شهسوارپور می گوید یکی از ظرفیت های خدادادی ما کویری بود که برای ما تهدید به حساب می آمد و همیشه نگران مسایل امنیتی آن بودیم که ما از این تهدید به عنوان یک فرصت در جهت جذب گردشگر استفاده کرده ایم

او از الحاق بخش بکر و پرجاذبه کویر به بم خبر داد و افزود: کویر یکی از ظرفیت هایی است که می تواند گردشگری استان کرمان را گسترش دهد

فرماندار بم درخصوص طرح گردشگری بام لند بم گفت: منطقه ای که این طرح در آن احداث خواهد شد خاص و ویژه است و مطمینا تغییرات اساسی در آن منطقه رخ خواهد داد .

شهسوارپور ادامه داد: در شهر بم اتفاقات خوبی از جمله تغییر مبلمان شهری، پیاده روسازی و ایجاد مسیر گردشگری رقم خورده است همچنین باغ های اطراف ارگ که به عنوان یک آسیب به شمار می روند باید این باغ ها را به خانه های بوم گردی تبدیل کنیم .

او می گوید با داشتن یک منطقه ویژه اقتصادی به راحتی می توانیم امکانات رفاهی یک گردشگر را تامین کرده و در اختیار آن ها قرار دهیم .

فرماندار بم در پایان بیان کرد: نگاه گردشگری به سمت بم آمده و ظرف پنج سال آینده شاهد شکوفایی صنعت گردشگری در استان کرمان به دلیل شرایط ویژه ای که در بم وجود دارد خواهیم بود

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71656
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.