جزئیات محدودیت سفرهای نیمه خرداد در کرمان اعلام شد

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: تردد بین استان‌های همجوار و بین شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی داخل استان در تعطیلات نیمه خردادماه با توجه به وضعیت حساس شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ “علی رضایی” روز پنجشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها با اشاره به اثربخشی اعمال محدودیت تردد در ایام عید فطر و کاهش تعداد مبتلایان به کرونا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خرداد، محدودیت های تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و منع تردد بین استان با استان های همجوار نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت تردد بین استان ها بدون رنگ‌بندی اعمال می‌شود، تصریح کرد: در همین مقطع محدودیت تردد در تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد استان کرمان نیز اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راه شمال استان، خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت تردد بین شهرهای زرد و بین استانی با مبلغ جریمه ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای نارنجی و قرمز با مبلغ یک میلیون تومان توسط پلیس و دوربین ها انجام می‌شود.

وی ضمن تشکر از هموطنان در راستای توجه به تذکرات مسئولان مبنی بر پرهیز از سفر اظهار داشت: پرسنل پلیس در تمام شرایط جوی به صورت ۲۴ ساعته انجام وظیفه می‌کنند تا بتوانیم در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به کادر درمان اقدامات موثری انجام دهیم.

سرهنگ رضایی در زمینه تکلیف بازگشت مسافرانی که پیش از اعمال محدودیت ها به سفر رفته‌اند، بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا، خروج پلاک های غیربومی از شهرهای دارای محدودیت و رنگ‌بندی (قرمز، نارنجی و زرد) و مراکز استان بدون رنگ‌بندی ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ورود خودروهای غیربومی به مراکز استان ها و شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد بود اما ورود پلاک های بومی به شهرخود آزاد است و نیاز به اعمال جریمه نیست.

وی ادامه داد: یعنی قبل از اعمال محدودیت ها اگر پلاکی در شهرستان بوده و با پلاک کرمان قصد ورود به مرکز استان داشته باشد، محدودیتی شاملش نمی‌شود و می‌تواند به موطن اصلی خود بازگردد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه اگر فردی سفر ضروری دارد، باید از ناوگان عمومی استفاده کند، یادآور شد: بعد از روز ۱۷ خرداد، همچنان استقرار و کنترل ما در شهرهای قرمز و نارنجی ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان کرد: در این ایام برخی رانندگان از روی ناآگاهی اقدام به پنهان یا مخدوش یا کندن پلاک خودروی خود کرده که در زمان مواجه با پلیس، از عواقب آن اطلاعی ندارند.

سرهنگ رضایی گفت: تغییر در مشخصات وسایل نقلیه موتوری به خصوص تغییر در ارقام پلاک از جمله جرائم خاص بوده که قانون گذار در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۴ آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای آن، علاوه بر جریمه و توقیف خودرو، مجازات حبس از ۶ ماه تا یکسال برای راننده پیش بینی کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان اظهار داشت: نیروهای پلیس با همکاری تیم های گشت انتظامی در تمامی جاده های این استان از طرح برخورد با خودروهای متخلف را تشدید کرده و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71876
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.