ثبت ۴۳ هزار محله کرمان در طرح محله

حجت الاسلام حقانی گفت: طی طرح محله، ۴۳ هزار محله مشخصاتشان ثبت و ۲ هزار و ۴۸۰ مسئله در آن پیگیری شد که مردم از مزایای آن برخوردار شدند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت اول تیرماه سالروز رسمی تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: پارسال با توجه به شرایط کرونا و رویکردی نوین، برنامه‌های تبلیغاتی محرم، کمک‌های مومنانه، جلوه‌های ماه مبارک رمضان، اجرای طرح محله همدل شاخص‌ترین نمونه‌های برنامه‌های اجراشده این سازمان بود.

او با بیان اینکه طی طرح محله، ۴۳ هزار محله مشخصاتشان ثبت شد و ۲ هزار و ۴۸۰ مسئله هم مطرح و پیگیری شد که مردم از مزایای آن برخوردار شدند، افزود: اشتغال، مشکلات اجتماعی و فرهنگی از مهم ترین برنامه‌های اجرایی در طرح محله محور است.

حجت الاسلام حقانی بیان داشت: در بحث مساجد هم شورای عالی مساجد راه اندازی شده است که در این طرح با هدف هم افزایی دستگاه‌های مختلف، قرار شده، وضعیت مساجد از حالت فعلی تغییر و بهبود پیدا کند؛ چرا که مساجد اثر گذارند و بیشترین‌نقش و سهم را در شکل گیری فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را دارند.

او تصریح کرد: توجه به مکتب شهید سلیمانی، توانمند سازی طلاب و روحانیون در بحث تبلیغ و در نهایت در بحث رسانه و محتواسازی با حضور در رسانه‌ها از مهم ترین اولویت‌های امسال و برنامه‌های پیش روی سازمان است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان همچنین با اشاره به وجود فرق مختلف مذهبی به ویژه در جنوب استان کرمان افزود: در حوزه فرق و مذاهب برنامه ریزی خاصی امسال صورت گرفته که تعامل و همکاری را افزایش خواهیم داد و یقینا به این اقشار هم به عنوان ظرفیت انقلاب اسلامی توجه خواهد شد.

او با اشاره‌ای به تاسیس مدارس صدرا در استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر در بحث راه اندازی مدارس، مکان و ساختمان دغدغه مندیم و در سیاست کلی تا پایان سال ۱۴۰۲ در نظر داریم، در تمامی مناطق استان کرمان این‌ مدارس کاملا دولتی را راه اندازی کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72785
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.