اجحاف میوه فروشی‌های بازار قدمگاه به مشتریان| ۶ واحد صنفی پلمب شد

بررسی بازرسان تعزیرات حکومتی استان حکایت از آن دارد که برخی از فروشندگان میوه و تره‌بار واقع در بازار قدمگاه کرمان، در قالب حراج به مردم اجحاف می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان شامگاه شنبه در جریان بازرسی از بازار قدمگاه کرمان گفت: وضعیت بازار کرمان بسیار نامطلوب گزارش می‌شود زیرا برخی فروشندگان میوه و تره بار بدون رعایت موارد بهداشتی و با تظاهر کالای خوب مرتکب تخلف شده اند.

دیگر چه خبر؟

ارسلان میری افزود: با همکاری سازمان صمت استان، اتاق اصناف کرمان، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت شهرستان وارد بازار شدیم و در این خصوص بیش از ۹۰ درصد مسایل مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر تخلف این صنف‌ها واقعیت داشت.

به گزارش ایرنا او اضافه کرد: چینش فریب کارانه این واحدها به این صورت بود که میوه خوب خود را در معرض دید عموم و میوه‌های فاسد را در پشت سبد می‌گذاشتند که این اقدام تخلف است.

میری گفت: همچنین تعرض به معابر عمومی مشهود بود که با رایزنی و گفت و گو با شهردار کرمان مقرر شد که این صنف‌ها ساماندهی شوند زیرا معبر عمومی برای گذر مردم با بساط‌ها مسدود شده و مسیر تردد بسیار کوچک است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان یادآور شد: بیش از ۶ واحد صنفی و فروشگاه های میوه و تره بار بازار کرمان پلمب و فرصتی برای اصلاحات به آنان داده می شود تا با رفع مسائل بهداشت خود محیطی ناامن برای مردم ایجاد نکنند.

وی ادامه‌ داد: به علت اینکه نیروهای بازرسی و نظارت از بازار و واحدهای صنفی این استان از نظر عده اندک هستند، از مردم شریف کرمان تقاضا داریم که در شناسایی جرایم اینچنینی مشارکت کنند.

وی با اشاره به خرید مردم از مکان مناسب افزود: مردم نباید فریب فروشندگان را بخورند و اما در کل قیمت مناسب در قدمگاه کرمان با جداسازی میوه‌های ناسالم، قیمتی بیش از نرخ واقعی محصول تمام برای آنان تمام می شود درحالی که تصور می‌کنند این منطقه ارزانی است.

قانون فعلی صنفی بازدارنده نیست

میری اضافه کرد: اعتقاد دارم که قانون فعلی بازدارنده نیست و از مسئولان حوزه قانون‌گذاری درخواست داریم که در آن بازنگری شود.

وی تاکید کرد: قانون گذار در بسیاری از جرایم، جریمه بسیار پایینی تعیین کرده است و مردم گلایه‌مندند و ما نیز باید برابر قوانین موضوعه رسیدگی کنیم که مرتکب تخلف نشویم.

مردم کرمان در رصد بازار چشمان سازمان صمت باشند 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در جریان این بازرسی گفت: بازرسی‌های این سازمان به‌صورت روزانه ادامه دارد.

محسن پزدانپناه افزود: امروز به اتفاق اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان، اتاق اصناف، اداره نظارت بر اماکن عمومی فروش میوه درجه ۲ و تخلفات در بازار کرمان رصد شد و پس از بررسی میدانی با متخلفان برخورد کرده و پرونده این افراد جهت صدور رای به تعزیرات ارسال می شود.

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم به واسطه کمبود نیرو چشمان سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند و موارد تخلف را به ۱۲۴ این سازمان و یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در جریان این بازرسی خاطرنشان کرد: به واسطه کمبودها از بسیج درخواست داریم که همانگونه در نظارت کارخانه سیمان حضور دارند، در کنترل بازار نیز در کنار ما باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=72970
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.