آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری جاده‌ای استان کرمان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام تابستان و احتمال افزایش سفرهای جاده ای به وسیله ناوگان عمومی حمل و نقل، جاده ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری به ویژه در مبادی و مقاصد درون استانی طرح تشدید نظارت بر ناوگان جاده ای با همکاری پلیس راه شمال استان و انجمن صنفی شرکت های مسافربری از اوایل تیرماه در حال اجراست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدعلی حاج سیدعلیخانی” امروز ششم تیرماه با بیان این مطلب اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح تشدید ناوگان، نظارت بر عملکرد شرکت ها و موسسات حمل ونقل مسافر نیز تشدید خواهد شد و چنانچه از طرف رانندگان یا شرکت ها تخلفی صورت بگیرد، خاطیان در اسرع وقت به کمیسیون های فوق العاده ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی خواهند شد.

وی افزود: برنامه ریزی در زمینه تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت ها و موسسات مسافربری با هماهنگی دفاتر نظارت پایانه مسافر انجام می شود و شرکت ها موظفند کلیه ناوگان خود را قبل از حرکت مورد بازدید فنی قرار داده و علاوه بر این، تجهیز تمامی اتوبوس ها و سواری کرایه های بین شهری به لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده الزامی است.

سیدعلیخانی تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که با توجه به افزایش بیماری کرونا در روزهای اخیر، حتی الامکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: توزیع غذای گرم در طول سفر ممنوع شده و تغذیه بایستی به صورت خشک و بسته بندی همراه با ماسک، دستکش یک بار مصرف و دستمال مرطوب میان مسافران توزیع شود.

وی یادآور شد: بهتر است مسافران اقلام بهداشتی شخصی خود را به همراه داشته باشند و چنانچه قصور یا کوتاهی از سوی رانندگان و شرکت های حمل و نقل مشاهده کردند، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ اطلاع داده و یا به صورت حضوری به دفتر نظارت راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در طبقه همکف پایانه مسافربری آدینه شهر کرمان مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73005
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.