حجت الاسلام جعفری: جوان‌سازی ستادها مدنظر است


تغییر ۲۵ امام‌جمعه از ابتدای سال در استان کرمان

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به لزوم تغییر و تحول در ستادهای نماز جمعه بیان کرد: جوان سازی ستادهای نمازجمعه مد نظر است.

به گزارش ایسنا،‌حجت الاسلام”سیدمحمد جعفری” امروز چهارم مردادماه در دیدار جمعی از ائمه جمعه استان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت پنجم مراد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته حدود ۲۵ مورد تغییر و تحول در ائمه جمعه استان کرمان داشتیم که تا پایان امسال به ۴۰ مورد می رسد.

او افزود: ۱۱ جوان فعال برای امامت جمعه در استان کرمان گزینش شده و در حال حاضر پنج نفر نیز در حال طی انجام گزینش هستند. ضمن اینکه گزینش های جدید بسیار سخت است.

جعفری با اشاره به اجرای طرح “اعتلاء با الگوی مسجد” در استان کرمان تصریح کرد: در این طرح ارتقاء کیفیت، اثربخشی در حوزه های گوناگون، شکوفایی نهاد نمازجمعه، تقویت سرمایه اجتماعی در حوزه امامت جمعه و ستادهای نماز جمعه مدنظر است و خدمات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به لزوم تغییر و تحول در ستادهای نماز جمعه بیان کرد: جوان سازی ستادهای نمازجمعه مد نظر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر راه اندازی نمازجمعه بسیار سخت است و با این وجود راه اندازی نماز جمعه در ۱۱ شهر استان کرمان در حال بررسی است.

جعفری با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه در شرایط کرونایی گفت: آماده برگزاری نمازجمعه به بهترین شکل در شرایط کنونی هستیم ضمن اینکه مردم هم از تعطیلی نماز جمعه گلایه دارند و از طرفی نماز جمعه بهترین تبلیغ را برای مبارزه با ویروس کرونا و همکاری با مدافعین امر سلامت انجام می دهد.

وی تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی به بهترین شکل در نماز جمعه ها رعایت و نماز در محیطی سالم برگزار می شود و در مجموع در تعطیلی و برگزاری نماز جمعه در ایام اوج کرونا هماهنگی کامل را با ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا داریم.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: در شرایط عادی جمعیت نماز جمعه شهر کرمان به ۸۰۰۰ نفر هم رسید و در شرایط کرونا حدود ۲۰۰۰ نفر شرکت می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.