امکان افزایش ظرفیت واکسن به ۵۰ هزار دز را داریم

استاندار کرمان با بیان اینکه باید به سمت تهیه واکسن و افزایش واکسیناسیون شویم افزود: روزانه حدود ۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌شود که امکان افزایش ظرفیت تا ۵۰ هزار دز وجود دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت کرونا استان کرمان افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که در استان کرمان وجود دارد و ظرفیت های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، تلاش کردیم هیچ مزاحمتی در حوزه کرونا برای کشور ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۲ هزار نفر بستری کرونا در استان داریم که ۵۰۰ نفر از آنان در منزل هستند و هفته گذشته تنها در بیمارستان افضلی پور شهر کرمان ۴۲۰ بیمار بستری بودند و تمامی بخش های این بیمارستان به بیماران کرونایی اضافه شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: حدود سه هزار مبتلای قطعی به کرونا در استان در حال مداوا و مدیریت هستند، اما تعداد فوتی‌ها نسبت به تعداد بستری‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ظرفیت اکسیژن و کادر درمان را افزایش داده ایم و درباره بیماری کووید ۱۹ به برخی استان های دیگر نیز کمک کرده ایم.

زینی وند با بیان اینکه شیب بیماری در استان کرمان نزولی شده است تصریح کرد: شمار بیماران سرپایی نیز کاهش یافته است و جزو استان هایی هستیم که از پیک (اوج همه گیری) کرونا عبور کردیم.

وی تاکید کرد: کارهای سلبی و کنترلی برای مقابله با کرونا آستانه تحمل مردم را کم کرده است، هر چند ما محدودیت ها را اعمال و مردم نیز تحمل کرده اند.

امکان افزایش ظرفیت واکسن به ۵۰ هزار دز

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه باید به سمت تهیه واکسن و افزایش واکسیناسیون شویم افزود: روزانه حدود ۳۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌شود که امکان افزایش ظرفیت تا ۵۰ هزار دز وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس اظهار داشت: آموزش و پرورش اصرار بر بازگشایی مدارس در مهرماه دارد اما رئیس جمهوری کمیته ای برای بررسی این مساله مشخص کرده و همه افراد درگیر در بازگشایی مدارس باید واکسیناسیون شوند.

زینی وند با بیان اینکه محدودیت های تردد همچنان ادامه دارد بیان کرد: کسب و کارها نیز به جز چند صنف فعالیت خود را آغاز می کنند و فرمانداران نیز باید مکان های تجمع و ییلاقات را کنترل و مدیریت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75273
1 نظر
  1. […] حالی استاندار کرمان از تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در استان کرمان خبر داده که طبق آمار علوم پزشکی امروز ۱۹ هزار و ۳۸۴ دز […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.