رویداد «استان‌آپ» با اولویت استان کرمان برگزار می‌شود

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از اجرای طرح “استان‌آپ” در قالب رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی خبر داد و گفت: این طرح به انتقال جریان جذب سرمایه در طرح‌های استانی کمک خواهد کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مصطفی بغدادی امروز در بیست و هشتمین رویداد آنلاین دوشنبه‌های استارت‌آپی با موضوع “صنایع غذایی” که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، این صندوق را نهاد مالی اکوسیستم نوآوری کشور توصیف کرد که تا به امروز بیش از ۷۰ طرح و برنامه و خدمت متفاوت در این زمینه برای مخاطبان مستقیم آن که موسسات و شرکت‌های دانش بنیان هستند، تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز اکوسیستم نوآوری کشور فقط دربرگیرنده شرکت‌های دانش بنیان نیست، خاطر نشان کرد: بخش بزرگی از این اکوسیستم را استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های فناوری که در پارک‌ها مستقر هستند تشکیل می‌دهند و در صندوق نوآوری و شکوفایی سعی شده ابزارها و شیوه‌هایی برای حمایت مالی از این اعضا با کمک معاونت سرمایه گذاری توسعه پیدا کند که از آن جمله می‌توان به ابزار “هم سرمایه گذاری” اشاره کرد.

بغدادی افزود: خدمات “هم‌سرمایه‌گذاری” هم از طریق سرمایه گذاری از طریق عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری، هم از طریق صندوق‌های جسورانه بورسی و هم از طریق شتابدهنده‌ها به عنوان یکی از سرویس‌های به نسبت جدید صندوق نوآوری صورت می‌گیرد.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه اینها ابزارهایی هستند که ما سعی می‌کنیم به واسطه یک جزء دانش بنیان خدماتمان را به بقیه اجزای غیردانش بنیان اکوسیستم مثل استارت آپ‌ها برسانیم، یادآور شد: در عین حال این مزیت را دارد که صندوق نوآوری به صورت یک VC مستقیم، وارد اکوسیستم نشود و تعادل بازار مالی را به عنوان یک صندوق که توان مالی بیشتری به نسبت سایر صندوق‌های کشور دارد، بهم نزند. علاوه بر آن این روش حمایتی، به معنای “شرکت‌داری” نیست، بلکه از طریق عاملان، طرح‌های جذاب و مناسب تامین مالی می‌شوند بدون آنکه استارت‌آپ‌ها بخواهند شریک دولتی به مجموعه سرمایه پذیر بخش خصوصی تحمیل شود.

وی یادآور شد: برای اینکه خود این طرح‌ها مخاطبان مناسب خود را پیدا کنند و همچنین برای ایجاد ارتباط مناسب میان صندوق‌ها و شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌ها، برنامه‌های “دوشنبه‌های استارت‌آپی” پیاده سازی شد. دوشنبه‌های استارت‌آپی یک بستر و یک پلتفرم “بهم‌رسانی” است که طی آن سعی می‌شود عمدتا استارت‌آپ‌هایی که دوره شتابدهی را به پایان رسانده‌اند، محصول قابل عرضه دارند و یا نیاز به جذب سرمایه بیشتر دارند را به سرمایه گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این طرح‌ها و استارت‌آپ‌ها هستند، معرفی کنیم.

بغدادی خاطر نشان کرد: بر این اساس تا کنون ۲۷ رویداد دوشنبه استارت‌آپی را برگزار کردیم که بیش از ۱۸۰ تیم را میزبان بودیم و بیش از ۴۷۰۰ مخاطب حضوری و آنلاین در این رویداد حضور داشتند. علاوه بر آن برای ۴۴ تیم توانستیم ۳۶۰ جلسات B۲B برگزار کنیم و ۱۶ تیم نیز موفق شدند ۴۸ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته باشند.

به گفته وی در حال حاضر ۱۴ تیم در حال مذاکرات نهایی هستند برای اینکه حدود ۲۹ میلیارد جذب سرمایه دیگر داشته باشند.

بغدادی با بیان اینکه رویداد امروز بیست و هشتمین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی است که برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که ۷ تیم حاضر در آن، طرح‌های صنایع غذایی خود را ارائه دهند و بتوانند سرمایه لازم را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در رویدادهای گذشته ۴۰ درصد از تیم‌های حاضر در دوشنبه‌های استارت‌آپی خارج از استان تهران بودند، ادامه داد: بنابراین مقرر شده است که رویداد “دوشنبه‌های استارت‌آپی” در خارج از تهران با اولویت استان‌های کمتر برخوردار نیز برگزار شود تا جریان جذب سرمایه به این استان‌ها نیز منتقل شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه ریزی برای اجرای طرح “استان آپ” در سال جاری خبر داد و یادآور شد: اجرای این طرح با میزبانی پارک‌های علم و فناوری استان‌ها آغاز شده است که متاسفانه با پیک پنجم کرونا همزمان شده و امیدواریم با پایان این پیک این طرح را در استان کرمان به عنوان اولین رویداد شروع کنیم.

وی استان‌های قزوین و سمنان را از دیگر استان‌هایی نام برد که رویداد “استان آپ” در آنها برگزار می‌شود و ابراز امیدواری کرد که تا نیمه پاییز این رویداد برگزار شود و استان‌های دیگر نیز در اولویت خواهند بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.