رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:


ضرورت ایجاد ترانزیت هوایی و ریلی در جنوب استان کرمان

 رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر لزوم ایجاد ترانزیت هوایی و ریلی در جنوب کرمان گفت: زیرساخت‌ های لازم برای انتقال محصولات کشاورزی به بازار مصرف در این منطقه وجود ندارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی و راه سازی در نگاه عموم مردم ناپسند و موجب بروز نارضایتی و گلایه مندی ها شده و به صلاح کشور نیست.

موحد گفت: موضوع تورم مساله اساسی است که بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی و راه سازی تأثیر گذاشته و موجب کندی روند اجرای طرح‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر پروژه‌های خوبی در حوزه راه در استان کرمان اجرا و تکمیل شده است، اظهارداشت: لازم است که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان کرمان در دستور کار جدی وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به قابلیت‌های کشاورزی در جنوب استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: ایجاد ترانزیت هوایی و ریلی برای توسعه زمینه صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان در پیشگیری از بین رفتن سرمایه‌های ارزشمند کشور در حوزه آب و زمین و نیز بهبود وضعیت معیشت مردم این منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

موحد تصریح کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌های مورد نیاز برای انتقال محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان به بازار مصرف و صادرات، سالانه بخش زیادی از این محصولات از بین رفته و به بازارهای مصرف نمی‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه راه یادآور شد: با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای صادرات محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان، هزینه‌های اقتصادی آن به خوبی طی سه تا چهار سال جبران شده و از سوی دیگر وضعیت مردم منطقه نیز بهبود می‌یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76226
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.