طبس یا کرمان فرقی ندارد؛ مشکلات کارگران زغال‌سنگ مشترک است

با حضور رییس جمهور در بین کارگران معدن طبس و شنیدن صدای آن‌ها حالا کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان که مشکلات مشترکی با معدنکاران طبس دارند؛ می‌خواهند صدایشان شنیده شود.

« از الان به مدت ۲۰ روز حداکثر، به پیمانکاران وقت می‌دهم وضعیت زندگی کارگران را متحول کنند.» این صحبت‌های رییس جمهور در معدن زغال‌سنگ طبس و مهلت بیست روزه او به پیمانکاران این معدن برای تعیین تکلیف وضعیت کارگران؛ باعث شد زخم‌های کارگران زغال‌سنگ کرمان نیز سر باز کند.

از کرمان تا طبس فرقی نمی‌کند؛ مشکلات کارگران یک درد مشترک است. دردی که حالا معدنکاران کورسوی امیدی برای حل آن‌ها می‌بینند.

با حضور سید ابراهیم رئیسی در بین کارگران معدن طبس و شنیدن صدای آن‌ها از نزدیک حالا کارگران معادن زغال‌سنگ کرمان هم می‌خواهند صدایشان شنیده شود.

«یدالله زمانی» نماینده کارگران معادن زغالسنگ کرمان می‌گوید از رییس جمهور می‌خواهیم ضریب شغلی ۲ را برای معدنکاران برقرار کند.

برگشتن معادن زغالسنگ زیر نظر مستقیم وزارت صنعت معدن و تجارت از دیگر خواسته‌های کارگران است.

جذب نیرو زیر نظر شرکت‌ها و بدون واسطه پیمانکاران یکی دیگر از نیازهای مهم معادن زغالسنگ کرمان است.

این کارگر معدن می‌گوید حداقل تقاضای ما این است که در چرخه فولاد دستمزد کارگران بر اساس سختی کاری که دارند داده شود.

او به مشکلات نواقص بیمه‌ای که به دلیل حضور پیمانکاران ایجاد شده اشاره کرده و می‌گوید باید دست پیمانکاران از معادن کوتاه و نواقص بیمه‌ای حل شود تا بخش زیادی از کارگران بازنشسته شوند.

مشکلات ناشی از پیمانکاری در صحبت‌های کارگران طبس نیز به وضوح دیده می‌شود. معضلی که حالا ابراهیم رئیسی می‌گوید آمده تا آن را متحول کند.

کارگران زغالسنگ کرمان حالا با کامنت‌های خود در زیر ویدیو‌های رییس جمهور در طبس خواستان حضور رئیسی در معادن کرمان هستند.

آن‌ها از مسئولان استانی از جمله استاندار که خود چندی پیش تا عمق معادن رفت و مشکلات را از نزدیک دید انتظار دارند در صورت سفر احتمالی رئیس جمهور به کرمان با حضور در معادن زغالسنگ صدای آنان نیز شنیده شود.

صدای معدن‌کاران زغالسنگ از اعماق زمین

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76608
1 نظر
  1. […] بسته خبری امشب از افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان در کرمان تا پایان اعتراض کارگران معدن گلتوت زرند […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.