جزئیات ثبت نام زائران اربعین در استان کرمان اعلام شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از آغاز ثبت نام قطعی زائران اربعین خبر داد و گفت: افراد تایید شده باید امروز ثبت نام خود را قطعی کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمود عرب‌نژاد با اشاره به اینکه تعداد سهمیه مشتاقان ایران برای سفر زیارتی اربعین از سوی کشور عراق افزایش یافت و بر این راستا با موافقت ستاد اربعین کشور و ابلاغ به کمیته ثبت نام و اعزام که مسئولیت آن به عهده سازمان حج و زیارت است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور پیش ثبت‌نام زائران از طریق سامانه سماح آغاز شد اظهار داشت: متقاضیان باید فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

وی با بیان اینکه شب گذشته برای همه کسانی که پیش ثبت‌نام خود را در سامانه انجام داده و شرایط آنها توسط وزارت بهداشت تأیید شده، ارسال شده است افزود: دفاتر زیارتی ما در استان کرمان از صبح امروز آماده ثبت نام قطعی متقاضیان هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام قطعی متقاضیان تا ظهر باید انجام شود گفت: چنانچه متقاضی امروز به دفاتر مراجعه نکرده و کارهای ثبت نام قطعی خود را انجام ندهد، به علت فرصت کم بلافاصله برای آنها جایگزین اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان ثبت نام قطعی از متقاضیان سفر زیارتی اربعین هزینه ثبت نام، بیمه، اورژانس، هلال احمر و هزینه اخذ ویزا دریافت می‌شود ادامه داد: افراد پذیرفته شده همزمان با ثبت نام قطعی گذرنامه خود را تحویل دفاتر زیارتی ما بدهند تا برای دریافت ویزا بلافاصله به سفارت عراق ارسال شود.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه فرصت زیادی نیست و سفرها پیاده روی اربعین باید از ۲۸ شهریور ماه آغاز شود گفت: هزینه رفت و برگشت و اعزام زائران جدا بوده و به عهده خودشان است.

وی با بیان اینکه با ستاد اربعین استان و مدیرکل فرودگاه کرمان رایزنی شده تا در صورت امکان، پروازی جهت سهولت زائران استان کرمان اختصاص داده شود ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد کشوری اربعین، برای پایین آمدند هزینه‌های زائران، پیگیر فراهم شدن زمینه بازگشت زمینی زائران سفر اربعین از مهران هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: اگر ظرفیت خالی داشته باشیم یا ظرفیت اختصاص داده شده به موکب‌های استان کرمان تکمیل نشود، بلافاصله اطلاع‌رسانی دوباره برای ثبت نام در سایت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه سهمیه هر استان، بر اساس سهمیه جدیدی که به کشور داده شده و براساس تعداد زائران اعزامی هر استان در سال ۹۸، اختصاص داده شده است افزود: از متقاضیان درخواست داریم، همکاری لازم را داشته باشند که بتوانیم به موقع ویزا برای آنها صادر کرده و از سهمیه‌ای که به استان کرمان اختصاص داده شده استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76786
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.