مدیرکل ارشاد کرمان اعلام کرد


آغاز جشنواره عید تا عید از امروز در کرمان

جشنواره عید تا عید برای ترویح فرهنگ مهدوی در خانواده و سبک زندگی مهدوی با هدف دریافت آثار از امروز در سراسر استان کرمان آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، دومین جلسه شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدویت طی امسال با هدف برگزاری جشنواره عید تا عید برگزار شد.

علیزاده ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دبیر جشنواره عید تا عید با اعلام اینکه با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ دو عید نیمه شعبان داریم و جشنواره عید تا عید در سطح ملی برگزار می‌شود گفت: این جشنواره در سه بخش، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۰ بهمن مهلت ارسال اثر به این جشنواره است.

او با اشاره به اینکه نتایج جشنواره در ماه اسفند اعلام می‌شود و ۲۷ اسفند اختتامیه جشنواره است بیان کرد: هدف این جشنواره  ترویج مهدویت در خانواده و سبک زندگی مهدوی است.

علیزاده گفت: ترویج سبک زندگی مهدوی در جامعه، تربیت نسل مهدوی، مهدوی باوری در خانواده و توصیف خانواده مهدوی، آسیب شناسی، اصلاح سبک زندگی خانواده با رویکرد تمدن نوین اسلامی، استفاده از ابزار قدرتمند هنر در جهت گسترش فرهنگ و نشانه‌های ظهور، ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت و تربیت انسان مهدوی در جامعه بازان هنر، جلوه حضور داوطلبانه مردم در رابطه با فعالیت‌های مذهبی نیمه شعبان، ایجاد بستری برای تعامل و ارتباط هنرمندان و معرفی بستر‌های ظهور امام زمان (ع) از دیگر اهداف جشنواره است.

او با اعلام اینکه تکنیک و شیوه اثر آزاد است و هر هنرمند می‌تواند در ۲ بخش با حداکثر ۵ اثر شرکت کند افزود:برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت htt://festival.mahdaviat.ir مراجعه کنید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد:ثبت نام و تقاضای شرکت وارسال تصویر آثار فقط از طریق وب سایت جشنواره امکان پذیر است.

علیزاده بخش های این جشنواره را شامل عکس، پوستر، خوشنویسی، دلنوشته ومقاله دانست.

او با اعلام اینکه پذیرش و انتخاب آثار در دو مرحله صورت می‌گیرد و در صورت انتخاب اثر ارسال اصل اثر به جشنواره جهت انتخاب نهایی ضروری است گفت: حضور در جشنواره به دو صورت عکاسی موبایلی و حرفه‌ای خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان با اعلام اینکه جایگاه شورا سیاست گذاری مهدویت واقعا راهبردی است و کمک به بنیاد مهدویت مهم است افزود:ما در ایدئولوژی ونگاه منطقی‌ترین نگاه که امید در آن اوج می‌زند و رسیدن به هدف برای هر فرهیخته‌ای حکومت جهانی امام زمان (عج) است.

او افزود:آینده جهان به ما اختصاص ندارد و منتظر منجی هستیم مطمئن هستیم تشیع برنامه اش قطعی است و ما با این ایدئولوژی قوی امیدواریم بتوانیم با برگزاری این برنامه‌های به آن هدف بزرگ نزدیک شویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77735
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.