ثبت نام بیش از ۱۸۰۰ زوج نابارور در مرکز نیکوکاری فرزندآوری کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پرنوزاد گفت: تاکنون یکهزار و ۸۵۰ نفر به این مرکز تازه تاسیس در این استان مراجعه و ثبت نام کرده اند و این مرکز در کشور منحصربه‌فرد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پرنوزاد گفت: تاکنون یکهزار و ۸۵۰ نفر به این مرکز تازه تاسیس در این استان مراجعه و ثبت نام کرده اند و این مرکز در کشور منحصربه‌فرد است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، یحیی صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه فجر با اشاره به اینکه طبق نظر پزشکان هیچ بن بستی در فرزندآوری وجود ندارد افزود: اما نگاه بسیاری از هم استانی ها برای درمان ناباروری به استان های همجوار است در حالی که در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور هیچ کم و کاستی نسبت به استان های همجوار وجود ندارد ضمن اینکه با اعطای وام، حمایت استانداری، صندوق بیمه بسیجیان و غیره برای تامین هزینه های درمان این افراد کمک می کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال پایدار کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است ادامه داد: ایجاد اشتغال در مناطق محروم که زیرساختی وجود ندارد؛ بسیار سخت و کار بزرگی در مجموعه کمیته امداد است و تلاش می شود جلوی بسیاری از مهاجرت ها را با اشتغالزایی بگیریم.

وی با بیان اینکه نگاه ما در کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان است تصریح کرد: این مهم امید به زندگی را در بسیاری از مناطق افزایش می دهد.

مدیرکل کمیته امداد کرمان با بیان اینکه بیشتر مددجویان کمیته امداد جز بیماران و یا سالمندان در صدد یافتن شغل هستند اظهار داشت: از ۳۳ هزار شغل ایجاد شده در این استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل توسط این نهاد ایجاد شده و طبق راستی آزمایی بیش از ۹۴ درصد شغل های ایجاد شده توسط کمیته امداد اصالت، وجود خارجی و پایداری دارند.

صادقی با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه طلاق است گفت: در تحقیق کاملا علمی و واقعی از طریق پرسشنامه در بین ۵۰۰ زوج کمیته امداد که به آنها جهیزیه اهدا شده بود؛ به این نتیجه رسیدیم که آمار طلاق در بین خانواده های کمیته امداد زیر چهار درصد است و این نشان می دهد که فقر اقتصادی موجب طلاق نمی شود بلکه علت طلاق فقدان تاب آوری است.

وی با اشاره به اینکه حمایت مردم و خیرین در کرمان از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بسیار بالا است تصریح کرد: طی ۱۰ ماه نخست امسال، در بیش از ۴۲۰ مرکز نیکوکاری این استان ۲۰۰ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به ساخت پنج هزار مسکن طی سال های اخیر افزود: ساخت بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی با همکاری سپاه نیز انجام شده و در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی تواقفنامه ۴۰۰ واحد مسکونی با سپاه برای روستاها و کسانی که زمین دارند انجام شده است.

صادقی تصریح کرد: اما مشکل اصلی تهیه مسکن برای مددجویان کمیته امداد در شهرها بویژه در شهر کرمان است و در طرح اقدام ملی مسکن الویت با مددجویان این نهاد است که همه متقاضیان در این زمینه ثبت نام شده و همچنین مددجویان از مبلغ آورده معاف هستند و همچنین ۴۰ واحد مسکونی در شهرک سیدی با کمک خیرین برای افراد نیازمند ساخته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر جنوب کرمان ۸۵۰ خانواده از مددجویان کمیته امداد آسیب دیده اند خاطرنشان کرد: حدود ۴۵۰ دام سبک و سنگین برای این خانواده ها خریداری شد و برای طرح های اشتغالزایی کشاورزی آنها که کاملا از بین رفته اند نیز جهاد کشاورزی باید وارد عمل شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84928
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.