بودجه شهرداری رفسنجان به هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد

شهردار جدید رفسنجان گفت: بودجه این شهرداری با برنامه‌ریزی های منسجم با ایجاد بنگاه‌ های اقتصادی و استفاده از ظرفیت کارخانه مس تا پایان دوره ششم شورای اسلامی از ۲۰۰ به هزار میلیارد تومان افزایش خواهید یافت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مجید کهنوجی روز شنبه در آئین معارفه شهردار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج)، ایجاد آرامش برای مردم این شهر را اولویت کاری خود معرفی کرد و افزود: محله محوری مبتنی بر هویت ایرانی در دستور کار شهرداری رفسنجان قرار دارد تا هر محله از امکانات و ملزوماتی نظیر مسجد، مراکز خرید و غیره بهره مند شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی دوره چهارم و دوره پنجم رفسنجان بر ایجاد زیرساخت ها و زیباسازی شهری تاکید و فعالیت داشته اند ما نیز با ادغام ایجاد زیرساخت ها و زیباسازی و مبلمان شهری و با مدیریت منابع مالی در امر پایداری اقدام خواهیم کرد.

کهنوجی گفت: با همت شرکت ملی صنایع مس ایران، پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان را کلید خواهیم زد و ۲۰۰ نفر را به اشتغال می گماریم‌ که با ایجاد این طرح اقتصادی؛ درآمد پایدار سالانه ۱۰۰ میلیارد تومانی حاصل می شود.

کهنوجی خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری رفسنجان ۴۰۰ میلیارد تومان است که نیمی از آن صرف هزینه های جاری و حقوق کارکنان شهرداری می شود و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی می ماند.

شهردار جدید رفسنجان به برخی از برنامه های آینده کاری خود اشاره و تصریح کرد: زیباسازی ورودی کرمان، یزد و سرچشمه به رفسنجان و بلوار خلیج فارس و ولایت در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای باند دوم خیابان های جمهوری و پرستار، ساماندهی رودخانه های شور، گیودری و اسدآباد نیز در دستور کار شهرداری رفسنجان قرار دارد ضمن اینکه ایجاد بستری برای دوچرخه سواری بانوان و رسیدگی به شهرک ها و نیز اجرای قسمتی از کمربند شرقی به منظور کاهش تردد وسایل نقلیه سنگین از اولویت های شهرداری خواهد بود.

شهرداری باید درآمدزایی پایدار داشته باشد

مدیر کل امور شهری استانداری کرمان نیز گفت: شهرداری یک موسسه عمومی غیردواتی با شخصیت حقوقی مستقل است و با ادارات دولتی تفاوت دارد لذا باید با برنامه ریزی درآمدزایی پایدار داشته باشد و برنامه های یک ساله ای که شورای اسلامی شهر تدوین می کند اجرا کند.

علی شهسواری افزود: همدلی و همراهی در شورای اسلامی و شهرداری نیاز اصلی کار در شهرداری است.

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان با بیان اینکه بخش خصوصی با شهرداری تفاوت دارد، گفت: در حوزه شهرداری بابت هر کار اجرایی باید با دستگاه های مرتبط و نظارتی هماهنگی و تصمیم گیری شود و در خصوص اقداماتی که انجام می شود نظارت ها جدی است.

وی خطاب به شهردار جدید گفت: اجرای قانون، ملاک عمل است، اگر قانون اجرا نشود در آینده برای شهردار مشکل ایجاد خواهد شد لذا زمانی که مشکل ایجاد شود اولین کسی که باید به این مشکلات پاسخ دهد خود شهردار است پس توصیه می شود در مسائل مالی و غیرمالی اجرای قانون را شرط اول کار قرار گیرد.

شهسواری، جلوگیری از روزمرگی و حفظ بیت المال را از وظایف اصلی شهردار عنوان کرد و گفت: شهرداری ساعات کاری خاصی ندارد در طول روز بیش از ۴۰۰ وظیفه بر عهده شهردار است که ملزم است این وظایف را انجام دهد.

وی ادامه داد: استفاده از همه ظرفیت های شهرستان شامل نیروی انسانی، امکانات شهری و  همراهی و همدلی با شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان یک ظرفیت بزرگ است.

شهسواری با اشاره به ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص وظایف شهردار، خاطرنشان کرد: جلب اعتماد مردم  با حضور شهردار در محلات مختلف شهر ایجاد می شود شهردار باید گفتار صادقانه داشته باشد و اگر کاری را نمی تواند انجام دهد قول ندهد.

وی بر توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی در محلات مختلف شهر تاکید کرد و افزود: فعالیت شهرداری صرفا عمرانی نیست بلکه مسائل فرهنگی را نیز در بر می گیرد و همچنین اجرای مصوبات قانونی شورا، وظیفه شهرداری است.

شهسواری بیان کرد: مکتب سلیمانی عملی است و اگر بخواهیم موفق باشیم باید خود را اهل این مکتب بدانیم و به صورت عملی وظایف خود را  انجام دهیم.

فرماندار رفسنجان نیز گفت: در طول سال های اخیر موفقیت هایی زیادی در انقلاب اسلامی کسب شده که مرهون پیروی از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم زیرا این دو بزرگوار همواره ما را به دشمن شناسی، همدلی و همزبانی توصیه کردند.

مجید فصیحی هرندی با بیان اینکه نعمت ها از دستی به دست دیگر می رسد و دستی که گیرنده مسئولیت است باید امانت دار باشد تا با شرایط بهتر این امانت را به فردی دیگر واگذار کند گفت: زمانی با شرایط مطلوب امانت به دست اهلش سپرده شود اهداف انقلاب، آرمان های امام‌ راحل، رهبری و نیز شهدا با موفقیت انجام می شود.

وی تصریح کرد:  امانت داری و خدمت به جامعه و مردم مقوله سنگینی است اما همدل و همزبان بودن مسیر متعالی را برای رشد و ارتقا شهر رقم می زند.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای رفسنجان از ابتدا تاکنون پاک دست ترین بوده اند و گزارشی از تخلفات و ضعف این شوراها نداشته ایم.

مجید کهنوجی به عنوان شهردار جدید شهر رفسنجان معرفی و از خدمات محمد مختاری و جهانگیر ملکی ۲ سرپرست سابق شهرداری رفسنجان قدردانی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77947
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.