همزمان با روز بزرگداشت حافظ؛


چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری”فردا” در مدارس استان کرمان آغاز شد

چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری” فردا”  در روز بزرگداشت حافظ در مدارس سراسر استان کرمان در ۸۰ رشته فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «احمد اسکندری نسب» مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز ۲۰ مهرماه در آیین افتتاح این جشنواره اظهار کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی براساس سند تحول بنیادین مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به استعدادهای بالقوه دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری اظهار کرد: با توجه به اصل تفاوت های فردی، دانش آموزان استعدادهای مختلفی دارند که باید در مدارس جهت شکوفایی این استعدادها گام برداریم.

اسکندری نسب بیان کرد: جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» موجب کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» با نگاه به تمدن گران‌سنگ و فرهنگ پربار گذشته‌ی این سرزمین می‌تواند رهاوردهای خوبی برای آینده کشور داشته باشد، گفت: این جشنواره شیرین‌ترین خاطرات نوجوانان دیروز تا امروز در ساحت فرهنگ و هنر و خلق زیبایی را در بر گرفته‌ و به عنوان یک «میراث فرهنگی» برای نظام مقدس تعلیم و تربیت ما بسیار ارزشمند و گرانبهاست.

وی با بیان اینکه ما متولیان حوزه‌ آموزش و پرورش با تأسی به سند تحول بنیادین و نگاه به ساحت تربیت هنری و زیباشناختی بر این باوریم که دانش در کنار فرهنگ و هنر است که به تعالی خود می‌رسد، لذا پرداختن به هنر اصیل و فاخر، بی شک موجب پیشرفت‌های علمی و اندیشه‌ای می شود.

وی گفت: جشنواره  فرهنگی هنری فردا با بیش از ۸۰ رشته گرایش و پوشش ۶۰۰۰ مدرسه در سطح استان یک رویداد عظیم فرهنگی‌ است که هر ساله موجب کشف، رشد و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان خلاق در فضایی جذاب می‌شود.

اسکندری نسب گفت: بیش از ۶۰ درصد دانش آموزان استان در جشنواره فرهنگی – هنری فردا در سال تحصیلی گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرونا از کسب ۳۵ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان استان در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد و بر ایجاد زمینه لازم جهت شرکت حداکثری دانش آموزان در این جشنواره تاکید کرد.

بر پایه این گزارش چهلمین جشنواره فرهنگی-هنری “فردا” همزمان با سومین جشنواره فرهنگی-هنری کانون های فرهنگی-تربیتی در دبستان شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78096
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.